Hvor meget kan en ford ka klare?

Hejsa, står og skal en tur til tyskland nærmere bestemt Neustadt, ca 100 km fra munchen, og 800 km fra Odense.

Er lidt i tvivl hvor vidt min lille bil en Ford Ka 1,3 - årgang 98, der har kørt ca 102 km ialt vil kunne klare hele denne lange tur ned til tyskland?

Ville i anbefale at kører så langt i sådan en lille bil?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ved lejlighed kommer omkring Vestsjælland, findes der her et spændende bilmuseum.
Her er blandt meget andet billeder og fortælling om en familie, der turede Europa rundt med en lille Fiat 600 med en stor campingvogn bagefter.
Den var både mindre og især mindre motoriseret end din.
Så bilen klarer det nok.
Det er måske mere et spørgsmål om dagens mennesker er forvænt med plads, aircondition osv.

http://www.vestsjaellands-bilmuseum.dk/Hoved/indeks-hoved-index.html

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Bilen skulle gerne kunne klare det uden problemer..

Har du grund til at tro den ikke vil? Bliver den for varm, kører den ustabilt?

Som HansW siger, er det største problem nok komfort.. Skal straks sige at jeg aldrig har siddet i en Ford Ka, men ku forestille mig den godt kan være lidt trang at sidde i i 8-10 timer.. Var selv et smut i Frankrig (nær Frejus) i sommers, hvor vi kørte 4 personer i en Chevrolet Lacetti.. Det gik fint nok, men optankningspauserne var godt nok rare..
Altså; nogen vil sige bilen er for lille til så lang en tur, men det er altså kabinepladsen de refererer til..

Mvh

Mark Herskind

Den skulle da kunne klare turen uden problemer. men en sportsvogn er det da ikke.

Hvor mange er i?

Hvis du / I kun en eller to kan i overveje om det istedet skulle være en togtur! www.db.de prøv at arrangere turen fra den tyske side af grænsen ( Flensburg )og frem. Hvis du nu kan fastlægge datoen for rejsen, frem og tilbage har du rimelig gode chancer for at få temmlig gode rabatter. Det kan kræve et par forsøg inden du finder den bedste pris.. Prøv at ændre både dag og tid hvis prisen ikke er rigtig... Tyskerne opererer med nogle ret gode rabatter, men kun i god tid og med et antal pladser. Er du heldig koster der noget mindre end hvad benzinen koster. I Flensburg er der gratis Ppladser lige ved stationen.

Et alternativ som kan være det billigste er at snuppe en interrail billet for et land. Her er der forskellige muligheder, både med hensyn til antal rejsedage og antallet af dage de kan fordeles over. Fra grænsen og til München området kan en Interrail billet være så billig at den stikker rabat ordningerne.... Og den er fuld fleksibel modsat de billigste afgange.... Med Interrail kortet reserverer du side eller ligg eplads på nettet eller evt på et DSB rejsebureau. Eller en tysk station, det koster vist 4 Euro / sæde at reservere plads.

MVH Njord
Min 2CV rakte da både til Frankrig, og Lapland uden problemer. Var engang med en kollega til sydlige Rhinen i en Opel Commodore, og på hjemturen overhalede vi den samme 2CV for 3. gang ved Hamburg (forstået som, at vi kørte stærkt , men havde pauser - han ....)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Tak for svarene... Tænkte bare på at en så lille vogn ikke var bygget til at kører så langt? .. Det er jo ikke den største motor..
Vi er 4 i alt der skal sidde i Ka'en
Motorstørrelse og pålidelighed er nødvendigvis ikke 2 ting der hænger sammen. Kørte 3 personer til Berlin i påsken i min 21 år gamle fiat uno 1.0, og det gik fint. Som andre skriver er pladsen nok den primære begrænsning, men en lille motor kan sagtens klare at køre langt.

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

Er lige landet efter en tur hjem fra det kolde og regnvåde Provence. Vi kørte i en 41 år gammel bil uden problemer. Så gamle biler kan også.

Så flere gange Ford Ka langt fra deres registrerede hjem, men undrede mig en smule over, hvorledes folk kan enes i en så beskeden størrelse bil, samt at finde plads til lidt bagage. Tror sagtens den kan klare strabadserne, hvis den er i betydeligt bedre stand end de hjemmesider du linker til i dit indlæg!! :-)

Du behøver, lige som jeg, ikke at tage kampen op med de aller voldsomste typer på Autobahn.

Jeg så i øvrigt bemærkelsesværdig mange mellemstore og ret nye vogne holde i nødsporet og blive tilset af ADAC og lignende institutioner.

Størrelse og alder har nødvendigvis ikke noget med driftssikkerhed at gøre.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis