udvidelse af spær

Hejsa i forbindelse med efterisolering, skal jeg ha udvidet spærrene fra 100 mm til 200 mm. har set at man kan sætte et planke op på siden af den eksisterende og så isolere med 2x100 mm. Spærgsmålet er hvad træ man skal bruge og i hvilke dimensioner (ok har godt fanget at det nok skal være 200 mm på den ene led wink )?
Hejsa i forbindelse med efterisolering, skal jeg... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hmmm lyder i mine øre lidt som noget sludder....

vi holder altid 50 mm afstand medmindre:

- der isoleres med papiruld

eller

- der bruges hygro diode (eller hvordan det nu staves)

men vil da gerne høre hvorfor pokker der ikke skal være luft under tegl???
Det er rigtigt hansmand, der er ikke kravet hvis det er tegl.

I øvrigt underlige regler, der skal være udluftning i tagfod, men ikke i tagtop. Her må man godt ligge rygning i beton/mørtel. Jeg har givet spidsen af en jetjager for noget bånd der har rist, så det kan ånde.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej..

Jeg er selv tømrer og har lavet samme nummer med påforing af spær for at få ekstra plads til isolering.. Jeg har i dag 250 mm isolering i.

Gjorde følgende..

1. Skar krydsfinersplade i strimler af 30 cm og forede dem på siden af samtlige spær så der kom ca 24 cm plads til isoleringen.

2. rettede det hele op med ganske almindelige lægter som blev skruer sammen med de påforede krydsfinersplade.

Dette er meget billigere end at købe det dyre spærtræ som det skal være for at komme op i de dimensioner, og er mindst lige så holdbart..

Hvis du har spørgsmål til fremgangsmåden er du velkommen til at spørge..

M.v.h Nordin
Nordin - du er jo min redningsmand (tror jeg - du kan jo være kvinde:p )

Den løsning havde jeg slet ikke tænkt på.

Mange tak for svaret.

hansemann
Annonce
kunne også meget vel være min rednings M/K hehe
korrekt at tegl ikke er tæt - faktisk langt fra - men de 50 mm luft er jo også placeret under undertaget......smile
sakset fra isovers hjemmeside :
"
Isolering indefra mellem spær
Ved diffusionstæt undertag skal etableres min. 70 mm frihøjde mellem undertag og isolering (ikke vist på skitsen).
Ved diffusionsåbent undertag kan isoleringen lægges tæt imod undertaget. For at opnå tilstrækkelig plads til isolering kan en påforing under spærene være nødvendig."

se evt http://www.isover.dk/sw11781.asp
lignende skrives på rockwool.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis