Hadsundvej 112 Aalborg --> Indsamling?

Hello folks.

Jeg har lige set et indslag på TV2 som fortalte, at naboerne til den "uheldige" husejer på Hadsundvej 112 i Vejgaard/Aalborg har besluttet, at gøre en fælles indsat for at få ryddet op i ruinen efter huset blev væltet af kommunen tilbage i marts, fordi den uheldige/uerfarne GDS'er havde lavet en kæmpe brøler (gravet kælderen ud under sokkelniveau).

Jeg kom efterfølgende til at tænke på de mange gange jeg gennem de seneste 20 år har kvajet mig med mit værktøj og sad efterfølgende og godtede mig over, at mine skader aldrig har været større end de nemt (og billigt) kunne gøres godt igen.

Lige et par eksempler:

Nyt viduesglas sættes uforvarende på ledningen til stiksaven. Da saven skulle bruges og jeg trak i ledningen......klir.....afsted til glarmesteren igen.

Bore hul i væg lige over stikkontakt......bore ....bore....bore....hov.....nu stopper boremaskinen.....nu kører den igen........øv.....har boret ind i ledningsføringen til stikkontakten. Slå puds af væggen og ind og udskifte kabler op til loftsdåse nede fra stikkontakt i gulvhøjde.

Montere loftlem med stige op til loftsrum. Stort arbejde......det ser sgu godt ud. prøver at åbne....men hov.....stigen svinger lige ned i væggen....og kan ikke foldes ud......pis.

Kun et par eksempler og de er heldigvis ikke i samme kaliber som den fra Vejgaard, som jo uden sammenligning var en kæmpe brøler.

Vi er nok nogle stykker som har tænkt: "så kan han lære det", men mon ikke vi også har tænkt: "Godt det ikke er mig".

Jeg kan levende forestille mig, hvordan ikke bare mandens hus, men også hans liv må ligge i ruiner. Han kikker ind i en gigantisk økonomisk lussing af dimensioner, som givetvis må lamme ham i årevis. Og hvad med den stakkels familie som mistede alt indbo da de boede til leje i huset? Har de mon fået dækket noget?

Jeg vil derfor høre alle jer GDS'er om I er med på at starte en indsamling?

Jeg går gerne forrest og smider et par hundrede kroner i kassen og jeg opretter gerne en bankkonto og står også gerne for det praktiske - men vil I være med?

Giv lyd - gerne hurtigt og jeg hører også gerne fra dem som synes det er en dårlig idé.

Det vil være mig en stor oplevelse og mig en glæde hvis jeg hermed kan hjælpe en "kollega" i GDS-arbejdet på fode igen og såfremt jeg en gang i fremtiden skulle dumme mig i sådan en grad, at min fremtidige eksistens er truet, vil jeg sætte stor pris på en lignende gestus fra fremmede.

Jeg glæder mig til at høre fra jer!!

Lars

-------------------------
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ikke lyst til at støtte en mand der ikke kan se det problematiske i at grave soklen ud på begge sider på en gang! Grunden til at soklen blev gravet ud var så kælderen kunne blive høj nok til endnu et lejemål, som jeg ser det er et et spm om en mand der i sin higen efter at tjene flere penge komplet tilsidesatte sine nuværende lejeres sikkerhed ved at give sig i kast med noget han ikke havde styr på istedet for at få proff hjælp.

Derfor burde man istedet støtte de lejere der har midstet ALT og evt de naboer der nu bor op at en rottebefængt, stinkende bunke byggeaffald.
Citat fra ziwe

Har ikke lyst til at støtte en mand der ikke kan se det problematiske i at grave soklen ud på begge sider på en gang!


Ergo: manden er dum, det må han sgu selv rode med, så kan han lære det!

Citat fra ziwe

som jeg ser det er et et spm om en mand der i sin higen efter at tjene flere penge komplet tilsidesatte sine nuværende lejeres sikkerhed ved at give sig i kast med noget han ikke havde styr på istedet for at få proff hjælp.


Netop. Jeg tager for givet, at manden ikke vidste at det var et problem, for såfremt man vidste at resultatet var et sammenfaldet hus havde man næppe fortsat med projektet.

Citat fra ziwe

Derfor burde man istedet støtte de lejere der har midstet ALT og evt de naboer der nu bor op at en rottebefængt, stinkende bunke byggeaffald.


Hørt ! Hvis du starter den indsamling skal jeg være den første til at sende en hundredelap.

Din respons er helt at sammenligne med de billister der giver fingeren til medbillisten, som har dristet sig ud i en overhaling han IKKE skulle havde gjort og som nu absolut IKKE vil give plads, til at lukke manden ind i højre vognbane igen. "Det er du selv ude om, du kunne bare lade være, det må du selv rode dig ud af."

Trist.

Som udgangspunkt har jeg den holdning, at INGEN (kollegaer, venner, bekendte etc.) gør noget for bevidst at genere/skade andre.

Jeg ved godt, at det er idealistisk, men hvis man som udgangspunkt hele tiden er forberedt på, at alle vil tage røven på én og at deres motiv er egoistisk og drevet af penge, magt, begær eller det der er værre - ja så har man ikke megen grund til glæde.

God dag til alle.

Lars

-------------------------
Hejsa Foulum.

Du har hjertet på rette sted.

Jeg har min holdning ud fra hvad jeg har hørt. Jeg bor ca 100 meter fra huset og sagen er heftigt diskuteret i lokalområdet (og har været det siden påsken), og jeg har draget min konklusion ud fra dette. Hvis du har lyst til at støtte famlien der boede til leje kan du snakke med Claus Holm fra Café Frederiksberg,Hadsundvej 1B, 9000 Aalborg, Danmark, Tlf: 98120383. Han har en indsamling.

Iøvrigt bryder jeg mig ikke om trafikfjols analogien hvor elegant du end pakker det ind wink.

Skal siges at jeg ikke har set indslaget på tv2.
Hej Ziwe

Godt ord igen.

Analogien til bilbissen syntes jeg var rammende, men jeg er naturligvis opmærksom på, at jeg kun kender sagen fra hvad jeg har set på TV.

Jeg aner jo ikke om manden med huset (murbrokkerne) lader stå til og ikke tager behørigt hensyn til omgivelsene (osse dem 100 meter nede af gaden) og i øvrigt gør hvad der står i hans magt for at rette op på de problemer han har skabt for sig selv og andre.

Min betragtning er udelukkende baseret på, at det må være sur røv at vågne hver morgen og så lige komme i tanke om, at man står i lort til halsen.

Om end ikke andet får mandes problemer ens egne til at blive bagatelagtige i sammenligning.

God weekend og god sommer til alle!

Lars

-------------------------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis