Bremse-lampen i en Hyundai Accent

Hej..

Jeg har en Hyundai Accent '97.. I morges begyndte bremse-lampen at lyse periodisk.. Dvs den lyser et stykke tid, så går den ud og er slukket et stykke tid, for derefter at tænde igen..

Bremsevæsken er ca midt imellem Min og Max, og den bremser stadig fint nok.. Men det er jo aldrig et godt tegn med lysende advarselslamper..

Nogen forslag til, hvad jeg skal prøve at kigge på?

Mvh

Mark Herskind

Hej.. Jeg har en Hyundai Accent '97.. I morges... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det må jeg hellere lige få kigget på ved lejlighed så.. Det kan vel tjekkes, ved at se efter olie inde i tromlen?!

Mvh

Mark Herskind

Citat fra ziwe

Ja af med tromlen og se om der er nogle tegn på lækage, jeg opdagede lidt bremsevæske ved den ene hjulbolt, men kun i den ene side. hvis du vil være sikker så tag tromlen af, og lad en trykke hård på bremsen i et minut eller to gerne mens motoren er i gang så vakuumforstærkeren køre, hvis du ikke ser nogen utæthed er det ikke dem der fejler noget.

Bemærk at det ikke nødvendigvist pibler frem, der kan godt bare komme en lille rand af væske ved stemplerne men selv da er de defekte.
Med garanti pibler der ikke noget væske frem hvis dette indlæg følges,det vil derimod for altid tage livet af dine cylindre,i det øjeblik bremsepedalen trykkes i bund vil en kaskade af væske starte en lavine af fjedre og stempler.
Jeg kan ikke forrestille mig at indlæget er alvorligt ment men skrevet som en spøg men det er fandme en dårlig spøg.
René
Citat fra ALB69

Med garanti pibler der ikke noget væske frem hvis dette indlæg følges,det vil derimod for altid tage livet af dine cylindre,i det øjeblik bremsepedalen trykkes i bund vil en kaskade af væske starte en lavine af fjedre og stempler.
Jeg kan ikke forrestille mig at indlæget er alvorligt ment men skrevet som en spøg men det er fandme en dårlig spøg.
René


Huha var vist lidt træt igår, det har du ret i, det er i modsatte række følge. altså Tryk godt og grundigt på bremsen, derefter tag tromlen af. ikke tag tromlen af og tryk på bremsen det vil muligtvist resultere i at steplerne bliver tævet ud af cylinderen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis