Afslutning af lerindskud

Hej LDS'er

Jeg skal til at lægge nyt gulv i min gamle københavner lejlighed, hvor etageadskillelsen består af et gammelt lerindskud. Min plan er at beholde lerindskuddet, men jer er i tvivl om jeg skal afslutte lerindskuddet med noget, f.eks. et lag isolering eller andet inden jeg ligger gulvet (30mm fyr). Hvad siger de kloge hoveder herinde?

Mvh.
Martin
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det ville nok være en god ide at isolere oven på lerindskuddet. Det ligger der kun som et brand og lyddæmpende matriale.

V.h. Håndværkeren
Jeg har gravet mit væk og brugt de ekstra cm til ekstra isoleringsmateriale. Men jeg er da glad for at jeg også skal lave nyt loft i min kælder, for det er blevet MEGET lydeligt i kælderen uden leren. Så der ryger nok lidt skumgummi og gips op dernede.

Jeg er klar over at det måske ikke lige er praktisk at grave lerindskud væk midt inde i kbh, især ikke i en lejlighed, og ændringer af denne type (bygningens konstruktion) skal normalt godkendes af ejendommens bestyrelse. Herudover så er det vel bagatelagtigt hvad du taber af varme NEDAD hvis der er en opvarmet lejlighed under din ? Dermed ikke sagt at du ikke KAN isolere, mere.... er det i det hele taget nødvendigt ?
Tak for jeres input :-)

Twist, du har helt ret der er selvfølgelig ikke noget varmetab af betydning når der er en lejlighed nednunder. Jeg dropper isoleringen. Skal jeg ligge andet oven på indskuddet - plastik, gulvpap eller andet inden jeg ligger gulvet?

Mvh.
Martin
Jeg ville ikke anbefale det, for den fugtighed der måske kunne trænge igennem loftet nede fra er minimal. Og lukker du for leret kan der måske ske det at det efter hånden bliver til en gang fugtig "pløre"
Glimrende - det betyder jo bare mindre arbejde :-) Tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis