Flyt radiator - pris?

Ifbm renovering af mit køkken har jeg behov for at få flyttet min radiator over på en anden væg - jeg har haft den lokale VVS'er ude for at give en pris på dette, og han har givet et overslag på 5000,- inkl moms for at udføre den opgave. Det forekommer mig som værende meget dyrt?

Jeg har vedhæftet et billede af hvordan situationen er - radiatoren står i midten af rummet og skal flyttes over på vægen som man lige netop ikke kan se på billedet (til højre). Som det ses så er der helt frit arbejdsområde, og ingen matrialer eller lign. skal fjernes for at få adgang til at nedtage og opsætte rørene. Der skal ca bruges 1m penge i rør på den anden væg vil jeg tro.

Er 5k en fair pris?

Det skal lige nævnes at det er i en ejendom på øverste sal, og det er fjernvarme der bruges. VVS'eren er tilknyttet ejendommen så de må kende systemerne, og skal altså ikke "sætte sig ind i dette".
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
PS: Den lodrette væg man ser på billedet mellem rør og radiator ER fjernet - så radiatoren med rør hænger altså frit på den lille spånplade der er bag radiatoren.
Det mener jeg ikke det er en fair pris kan du ikke bare finde en anden vvser få et overslag og så skal laves efter medgået tid i stedet for tror det vil blive det billigeste for dig. Men umiddelbart skal der vidst ikke skæres meget rør til for at lave den opgave der. Men der går hurtigt nogle timer med nå nu man skal ned og lukke vandet af også videre

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Er det ikke altid en uskreven regel at når man har med så små projekter at gøre kalder man VVSéren ind på timepris, så kan de ikke tage røven på dig som her. Jeg kunne godt tænke mig at se hans udspeciferede regning hvor han gjorde rede for de 5000,-. Jeg snakkede med min elektriker om det og han sagde altid - få håndværkeren ind på timepris. Når håndværkeren regner tilbud dækker de sig ind med næb og klør, hvis der skulle dukke noget uventet op, hvilket egentlig også er fair nok, men det går ud over dig som kunde. Her ser dog ikke ud til at være så mange forhindringer, da der er frit udsyn til det hele - derfor synes jeg 5000 lyder lige i overkanten. Det er vel næsten 12 arbejdstimer, hvis du ikke regner de småmaterialer med....
Hej Dinovo

Jeg kan nu ikke se, hvad der skulle være galt i at få et tilbud, så længe der er tale om et realistisk tilbud. Pas på med overslag, for det er kun overslag og kan nemt blive meget dyrer smile Men forhåbentlig ikke dyrer end 5000 kr.
Måske har han indregnet en ny radiator og radiatorventil, m.m.?
De 5000 kr. er vel også incl. moms?
Har du overhovedet spurgt VVS'eren om, hvor for regningen bliver på 5000 kr.? Måske han er villig til at udspecificerer den for dig?
Men en god regel er altid, at få mindst 3 tilbud på et arbejde.

Men er det stadig for dyrt for dig, så må du jo sætte en opslag op henne i Brugsen smile Håndværker / VVS'er søges smile

Noget helt andet er, at du skal huske at få aflæst din måler på den radiator. For det ser for mig ud til, at du bor i en ejendom som gør brug af fordelingsmåler f.eks. fra Brunata eller Clorius...Har jeg ret?

Ellers må du have held og lykke med flytningen af din radiator

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Jeg har skam også spurgt andre VVS'er - og enda en VVS'er som bor 130km væk, og han kunne gøre det for samme pris inkl kørsel, og ny termostat. Og denne VVS'er kender jeg, så her ved jeg hvad jeg får, og at prisen på regningen jeg modtager senere, er den jeg har fået oplyst.

Det der gjorde mig nervøs ved det nævnte tilbud i første indlæg er han selv lagde meget vægt på at det var et overslag, og ikke en fast pris! I mine øre så lyder det som om "jeg siger det koster 5000 kr, men jeg sender en regning på 7000 kr". Og i har selvfølgelig helt ret - en sådan opgave skulle løses på timebases og ikke via tilbud.

AJohansen > Jo, det er ihvertfald en måler smile Jeg formoder VVS'eren ved hvordan man skal håndtere sådan noget :-)
Annonce
Hej Dinovo

Jo du har helt ret i at det lyder som en voldsom pris. Oven i købet når vvs'eren er tilknyttet ejendommen. D.v.s at han kender installationerne og vil formentlig kunne knytte dit arbejde sammen med at han udfører andre arbejder på ejendommen, så der ikke er spildtid.

Nu fortæller du ikke noget om de organisatoriske forhold på ejendommen ejer/lejer, men det kunne måske være en god ide hvis du opfordrede de økonomisk ansvarlige for ejendommen til at kigge nærmere på prisniveuet på de arbejder der iøvrigt bliver udført på ejendommen af den pågældende håndværker.

Hilsen
Allan
5000 er mange penge for det stykke arbejde jeg har selv lavet en del af sådan noget da jeg arbejdede som smed og det tager ikke lang tid. selvfølgelig kan der opstå små problemer, så det kommer til at tage længere tid. men 5 kilo er for meget. jeg syns du skal være ærlig og sige at du synes det er for dyrt. og evt. få andre tilbud.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

vis radiator skal genbruges er det for dyrt

som jeg ser det er det noget der max tager 2 timer og det er højt sat

2 timer af 500+moms =1250kr (kender ikke time prisen i kbh)
2x servicevogn af 50kr = 100kr
1 meter ½" rør 100kr+moms =125kr
div matrialer 200kr+moms= 250kr
vis der skal ny ventil og føler på ca pris 550
alt ialt 2275

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis