Murer/maler eller bare handymand..

Hey..Jeg skal flytte til et ny hus her om ikke så længe, og det er rigtig fedt MEN..Gulvet i badeværelset er pisse grimt helt brunt..Nu kommer spørgsmålene:
1. Kan jeg ligge nye klinker direkte ovenpå de gamle?
2. Vi vil godt ha' helt glatte vægge i badeværelset også inde i kabinen,jeg bygger en væg af gasbeton og pudser den op men kan jeg godt ha' væggen ubehandlet inde i selve brusenichen?Eller SKAL man ha' klinker på?

Puha det var meget håber at der er en der kan hjælpe..
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hey

Et par svar herfra

Ja du kan godt lægge klinker ovenpå de gamle. Det kræver en god rengøring med SODA opløst i vand og efterfølgende rent vand (IKKE kaustisk soda), herefter lægges klingerne med en god multiklæber f.eks. LIP multiklæb eller Alfix ProFix. Det eneste bøwl du vil få er at gulvafløb skal hæves en smule, men det kan du få stumper til i byggemarkedet.

Vedr. Brusekabinen er de en fin ide at mure den op. Med den rigtige maling på bør den også kunne holde inde i kabinen - men jeg ville vælge klinker, her er du sikker på at kunne bruge forskellige typer rengørings midler.
Sådan som jeg læser det, er vist noget du helt glemmer. Hvis du har en brusekabine skal du også have vådrumssikring inde i den. Hvis dit gulv er med gamle klinker er der garanteret heller ikke vådrumsmembran under den (tjek det ved at pille en af dem op). Derfor membran henover de gamle klinker før du ligger klinker på gulvet. Jeg tror vist lige du skal sætte dig ind i reglerne omkring vådrum før du går i gang. Husk også - kun vådrumsspartel i et badeværelse.
Jeg blev vist ikke helt færdig. Du kan sagtens sætte filt op inde i bruseren. Men du skal have maling som kan tåle den kostante vandpåvirkning. Der er ikke noget lovkrav om du skal have fliser derinde. Lad være med at gå på kompromis med noget i et badeværelse bare fordi materialer til badeværelset er lidt dyrere (maling, spartel etc.)
Så læmge du lægger OVENPÅ den gamle belægning SKAL du ikke lave vådrumsmembran, da dit gamle gulv aldrig kan blive underlagt gældende regler for nybyggeri.
Når det så er sagt, så er det altså ikke så svært, og generelt en RIGTIGT fornuftig investering at lægge en membran. Personligt ville jeg ikke have noget problem med at lave det selv, men du skal altså ikke ryste på hånden når du skal skære fliserne. Det kan godt være lidt sværere end det ser ud til, så køb endelig lidt ekstra så du har mulighed for at dumme dig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også