ang computer

min computer er lige gået ned

jeg kan ik starte den
for den reagere ik

jeg fik at vide
at det kan være XP som er gået

jeg vil høre

hvis jeg tager c-drev & e-drev
ud og læger dem i 1 ny standard computer

er disse 2 drev sikret og ik ødelagt ?

jeg har ik fået noget af dem på back up
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at komme med lidt mere info. Hvad sker der når du trykker på tænd knappen? Kører blæserne, kommer der liv i skærmen, hvad står der af fejlmeddelelser.

Der kan være mange årsager til at din computer ikke vil starte, uden at vide nærmere er det svært at sige om du kan genbruge dine harddiske, er det en eller 2 fysiske diske (dine drev c og e)???

 

Christian

Citat fra Speedi

Prøv at komme med lidt mere info. Hvad sker der når du trykker på tænd knappen? Kører blæserne, kommer der liv i skærmen, hvad står der af fejlmeddelelser.

Der kan være mange årsager til at din computer ikke vil starte, uden at vide nærmere er det svært at sige om du kan genbruge dine harddiske, er det en eller 2 fysiske diske (dine drev c og e)???


først vil jeg lige sige tak fordi du svarede smile

når jeg trykker på tænd/start knappen
så sker der ik noget smile

den vil slet ingen ting
den laver ik noget

c-drev var i standard computeren
da jeg købte den

e-drev var 1 extra drev jeg købte
Hvis der slet ikke sker noget når du trykker på startknappen, kan det være din strømforsyning som er død
Prøv en gang at tage strømmen, tage siden af kabinettet og så fjern det lille runde batteri på bundkortet i et par minutter. Sæt det så i igen og se, om computeren vil starte op.
Citat fra funnyman

Hvis der slet ikke sker noget når du trykker på startknappen, kan det være din strømforsyning som er død


Citat fra kro

Prøv en gang at tage strømmen, tage siden af kabinettet og så fjern det lille runde batteri på bundkortet i et par minutter. Sæt det så i igen og se, om computeren vil starte op.


ok jeg vil lige prøve at se
om de virker smile
Annonce
Er du sikker på at der ikke har været en nisse forbi og trykke på kontakten bag på strømforsyningen confused

Det skete engang for mig.... DOH! wink


Hilsen Metalsnedker
hahahahbiggrin

den er god

nej desvære ik ..tror ik nissen er på spil før jul smile
godt med lidt sjov..det kan man ik undvære
..

jeg har prøvet at tag batteri ud af standarden

men desvære så virker det ik sad

jeg har prøvet
men desvære uden held

"jeg ved ik så meget om computer"
men hvis jeg blir guide..så kan det ik gå så galt
Hvis du tager siden af kabinettet, så vil du se, der går et kabel fra strømforsyningen ned til bundkortet.

Sidder dette kabel korrekt i eller er det gået løst?
når kabinettet allivel er åpen.
så prøv at trykke alle stik i bund
på bundkortet.!
når du trykker start knappen.

er der lys i lamberne og ikke reager på opstart

er der bios på skærmen. og ikke længer der til.
så kan det være harddisk der er fejl i.!
Lyder ret meget somom det er din strømforsyning der er brændt af. Da du ikke har rodet så meget med computer ved jeg ikke om du er frisk på at forsøge at skifte sådan en.

metoden til at test om en strømforsyning virker :
1. Tag 230v kablet ud bag i.
2. fjern ATX stikket fra bundkortet, det er sådan et aflangt et, det største inde i computeren så det hænger frit ud af strømforsyningen.
3. find en papirklips eller en stump ledning eller lignende.brug denne til at kortslutte den grønne ledning på ATX stikket med en af de sorte ledninger.
4. sæt 230v til strømforsyningen igen. hvis blæseren går igang i strømforsyningen så virker den temmeligt sikkert. hvis den ikke starter er den død og du skal smutte ned til din lokale edb pusher efter en ny til omk 300 kr.

Tror ikke din WindowsXP fejler noget som helst, hvis du sætter dine diske i en anden computer vil du nok kunne få fat i hva du har på dem.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis