nyt gulv med varme på terrassogulv

Jeg påtænker at renovere mit badeværelse i min sommerferie og er så småt begyndt at tænke på det.

Som det er nu, er der et terrasso gulv i ok stand (4.6 m2) og hvide klinker på væggene ca 1 meter op fra gulv + en gammel radiator. Desuden er der ca 4 cm op til dørtrinnet fra terrassoen.

Der er siddebadekar, hvilket er grunden til renoveringen, og jeg vil have en bruseniche i stedet. Min plan er så at rykke badekarret ud og fræse det gamle afløbsrør op af gulvet og installere nyt afløb. Lægge varmeslanger ud på den gamle terrasso og støbe 3.5 cm ovenpå og derefter nye klinker og vandskurede vægge. Dog med klinker i bruseafdelingen.

Jeg har ingen erfaringer med at lave badeværelse, men har mod på det.

Er det en dårlig ide at støbe oven på det gamle gulv på den måde? Vil det være bedre bare at sætte en ny radiator op i stedet for gulvvarme?

Mvh Rasmus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der isolering nede under terazzoen ?.

Det er altid det bedste med gulvvarme på et badeværrelse, evt. før slangen op til en vandbåren håndklædetørre (aldrig el), det ærger mig at jeg ikke gjorde det.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra Mathiasen

Jeg påtænker at renovere mit badeværelse i min sommerferie og er så småt begyndt at tænke på det.

Som det er nu, er der et terrasso gulv i ok stand (4.6 m2) og hvide klinker på væggene ca 1 meter op fra gulv + en gammel radiator. Desuden er der ca 4 cm op til dørtrinnet fra terrassoen.

Der er siddebadekar, hvilket er grunden til renoveringen, og jeg vil have en bruseniche i stedet. Min plan er så at rykke badekarret ud og fræse det gamle afløbsrør op af gulvet og installere nyt afløb. Lægge varmeslanger ud på den gamle terrasso og støbe 3.5 cm ovenpå og derefter nye klinker og vandskurede vægge. Dog med klinker i bruseafdelingen.

Jeg har ingen erfaringer med at lave badeværelse, men har mod på det.

Er det en dårlig ide at støbe oven på det gamle gulv på den måde? Vil det være bedre bare at sætte en ny radiator op i stedet for gulvvarme?

Mvh Rasmus




tjek det her ud - kan være det er en ide for dig
http://www.lavprisvvs.dk/shop/gulvvarme-aqua-5592c1.html
Hvis du har muligheden for det, tænker her på hvad der er under gulvet. Så bræk det op og få det isoleret, det vil spare dig for mange varme kr. i fremtiden. Hvis der er et rum eller kælder under så kan den løsning som Jacobh foreslår, måske også bruges.
Idén med håndklædetørre syntes jeg er god, men det er jo en smagssag.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Citat fra FWM

Hvis du har muligheden for det, tænker her på hvad der er under gulvet. Så bræk det op og få det isoleret, det vil spare dig for mange varme kr. i fremtiden. Hvis der er et rum eller kælder under så kan den løsning som Jacobh foreslår, måske også bruges.
Idén med håndklædetørre syntes jeg er god, men det er jo en smagssag.


hej igen - har fat i en forhandler i tyskland hvor det koster 299 euro/5kvm , mod 5200kr hos lavprisvvs.dk

Kontakt til tyskerne er [email protected] - bare spørg om forsklellige jolly aquaheat systemer alt efter hvor meget du skal bruge
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis