Vi kan ikke åbne vores bil i carporten..LÆS LIGE

Mystik Mystik... Vi er helt på røven. Vi kan ikke åbne vores bil i vores carport vha. vores elektroniske biløgle. Forklaringen er, at vi mandag d. 19. maj fik etableret en Fullrate løsning (ikke trådløs, men noget mere båndbredde end vores Cybercity), fra det tidspunkt har vi ikke kunnet benytte vores bilnøgle præcis i vores carport..er der en sammenhæng??. Kan en anden forklaring være at der i nærheden er et trådløst netværk, der ødelægger de radiobølger, som en bilnøgle bruger?. Eller findes der en helt anden forklaring?. Vi har fået skiftet batteri i nøglen for at se om det løste dette problem - men desværre nej...HJÆLP HJÆLP. Håber meget på jeres hjælp - på forhånd tak
Mystik Mystik... Vi er helt på røven. Vi kan ikke... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er frekvensområdet for ADSL begrænset til godt 1 MHz, så at det skulle give anledning til forstyrrelser i en afstand af kablet, der er mere end nogle få cm i et frekvensbånd på 686 MHz eller sågar 2,4 MHz er da vist ret usandsynligt. Har forstyrrelserne relation til ADSL, så må der være tale om et trådløst netværk umiddelbart i nærheden af carporten eller et trådløst netværk som nogen har modificeret til at sende med større effekt end det er godkendt til. Prøv at spørge naboerne om de har noget sådant i drift og bed dem evt. om at slukke for det i et par minutter, hvor du afprøver billåsen.
Citat fra efry

Nu er frekvensområdet for ADSL begrænset til godt 1 MHz, så at det skulle give anledning til forstyrrelser i en afstand af kablet, der er mere end nogle få cm i et frekvensbånd på 686 MHz eller sågar 2,4 MHz er da vist ret usandsynligt. Har forstyrrelserne relation til ADSL, så må der være tale om et trådløst netværk umiddelbart i nærheden af carporten eller et trådløst netværk som nogen har modificeret til at sende med større effekt end det er godkendt til. Prøv at spørge naboerne om de har noget sådant i drift og bed dem evt. om at slukke for det i et par minutter, hvor du afprøver billåsen.


Det jeg påpeger er, at det ikke nødvendigvis skal være på 2.4GHz at deres fjernbetjening virker. Kunne ligesågodt være på 434/868MHz. hvor der faktisk er mange trådløse ringeklokker der benyttet disse frekvenser.

Undrer mig hvor du får de 1MHZ fra? http://www.itst.dk/udstyr-og-apparater/diverse-filer/radiogrenseflader/029%20INTERFACE-RLAN.pdf

Kode snippet:"Tilladte frekvensbånd:2400,0 MHz 2483,5 MHz
Der er ikke krav til kanalafstand. Hele frekvensbåndet må benyttes."

Det giver da en båndbredde på 83,5MHz eller hva?

Men for at kunne finde støjsenderen, må de jo nødvendigvis først vide hvilke frekvensområde deres fjernbetjening benytter.
Ja rent harmonisk går ingen af frekvenserne jo ikke op i 2.4 GHz, men prøv nu at slukke dit eget udstyr og se om det hjælper, som skrevet før.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det du henviser til er jo netop bestemmelser for trådløse netværk.

ADSL er signaler, der transmitteres over de gamle telefonkabler, er er parsnoede og derfor kun i yderst ringe grad udstråler radiofrekvenser.
hey

Kan desværre ikke lige finde den, men jeg læste en artikel for et stykke tid siden om en famile som havde fået problemer med deres centrallås efter deres nabo havde fået nyt internet, eller sådan noget. Leder videre efter den og poster linket hvis det er

mvh jan
Annonce
Citat fra efry

Det du henviser til er jo netop bestemmelser for trådløse netværk.

ADSL er signaler, der transmitteres over de gamle telefonkabler, er er parsnoede og derfor kun i yderst ringe grad udstråler radiofrekvenser.


Enig, men der blev ogås antydet at der kunne være en nabo med trådløst netværk. Og endda at en smart nabo måske havde sørget for at forbedre antennen og derved øget sende styrken
Hejsa..
Jeg har også et bud :-)

Næsten alle fjernbetjente nøgler til biler sender på 433.920Mhz.. så den med netværket tror jeg ikke på..
Men har du eller din nabo fx en vejrstation der er kommet for tæt på, kan den godt drille. (sender på samme "bånd")..
Men dit problem kan/skal løses af støjtjenesten ved post & telegraf, (måske hedder de noget andet nu..)
De finder hurtig fejlen, og det er ganske gratis..

Mvh Jan J
Hvis der er en lastbil med kran og fjernbetjening i nærheden kan man heller ikke bruge sin nøgle..
Sjovt at se når de henter flaskecontaineren på p-pladsen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hvad med skrue op på sende styrke på tændingsnøgle
det hville hælpe.? (en spøg.)

prøv at finde radio(politi)scanner frem så finder du frekvensen.!
det skulle sige klikkene pip lyde.?
hvist du holder scanneren tæt til nøglen.

prøv at køre ud på landet det skulle hjælpe
hvist bilen vil få makkeret. med nøglen.!

hvist man har problemmer med frekvenser
så prøv at kikke til www.itst.dk it & telestyrelsen.dk
jancar - var det ikke en Falckstation der havde fået ny antenne? - så virkede remoten til carporten ikke...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis