Vi kan ikke åbne vores bil i carporten..LÆS LIGE

Mystik Mystik... Vi er helt på røven. Vi kan ikke åbne vores bil i vores carport vha. vores elektroniske biløgle. Forklaringen er, at vi mandag d. 19. maj fik etableret en Fullrate løsning (ikke trådløs, men noget mere båndbredde end vores Cybercity), fra det tidspunkt har vi ikke kunnet benytte vores bilnøgle præcis i vores carport..er der en sammenhæng??. Kan en anden forklaring være at der i nærheden er et trådløst netværk, der ødelægger de radiobølger, som en bilnøgle bruger?. Eller findes der en helt anden forklaring?. Vi har fået skiftet batteri i nøglen for at se om det løste dette problem - men desværre nej...HJÆLP HJÆLP. Håber meget på jeres hjælp - på forhånd tak
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra saw69

Mystik Mystik... Vi er helt på røven. Vi kan ikke åbne vores bil i vores carport vha. vores elektroniske biløgle. Forklaringen er, at vi mandag d. 19. maj fik etableret en Fullrate løsning (ikke trådløs, men noget mere båndbredde end vores Cybercity), fra det tidspunkt har vi ikke kunnet benytte vores bilnøgle præcis i vores carport..er der en sammenhæng??. Kan en anden forklaring være at der i nærheden er et trådløst netværk, der ødelægger de radiobølger, som en bilnøgle bruger?. Eller findes der en helt anden forklaring?. Vi har fået skiftet batteri i nøglen for at se om det løste dette problem - men desværre nej...HJÆLP HJÆLP. Håber meget på jeres hjælp - på forhånd tak


Det kan da helt godt tænkes!

Prøv evt. at køre bilen ud på lars tyndskids mark, og se om den så kan!

Hilsen
 Mark
Jeg har en gammel mazda fra 626 2.0 fra 1984 som driller lidt. Den starter normalt perfekt og kører perfekt, men efter en stykke tid begynder den at gå dårlig og går i stå, og så kan den ikke startes igen. Hvis den så får lov at stå et stykke tid kan den startes igen.
Jeg har skiftet tændrør, rotor, fordelerdæksel, tændrørskabler og benzinpumpe og tjekket at der er gennemgang i benzinslanger.
Nogle der har et bud på hvad der kan være galt.
Et svar som Fra Mark RL, er vel ikke rigtig hvad saw 69 spørger om.
Prøv lige at være lidt seriøs, eller gå ind på nogle andre hjemmesider, hvis du ikke kan bruge seriøse ordvendinger
Du er vel ikke helt voksen endnu.-?

Og til dig conne.
Hvis du vil regne med nogle svar på dine spørgsmål, så er det bedst at du selv opretter spørgsmålet, for det ødelægger det jo også for saw 69.

Og så endelig til saw 69.
Prøv da at henvende dig til teleudbyderen, måske kender de problemet
Mvh
Søren

Med venlig hilsen

Søren
er det kun! i carporten, eller er det også alle andre steder?

hvis det kun er i carporten, hvad sker der så hvis du slukker for dit internet udstyr?

hvis det er alle steder, kan det være nøgle eller modtager i bilen der har mistet sit "id", hvad med en extra nøgle sender har du det ?

min centrallås taber den sin genkendelse overfor sender, hvis strømmen har været taget fra bilen, og så skal man en bestemt rækkefølge igennem for at genskabe kontakten mellem sender og modtager. min er en eftermonteret centrallås, præcist hvordan det fungere med fabriksmonterede sender modtager ved jeg ikke.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra Anjins-Honey

Et svar som Fra Mark RL, er vel ikke rigtig hvad saw 69 spørger om.
Prøv lige at være lidt seriøs, eller gå ind på nogle andre hjemmesider, hvis du ikke kan bruge seriøse ordvendinger
Du er vel ikke helt voksen endnu.-


Hmmm, humor?. Nå men i den sætning var der en underliggende mening i at han skulle prøve at køre væk fra noget trådløs netværk, ikke bogstavelig talt på lars tyndskids mark, men væk fra det trådløse. Så han kunne komme væke fra 2,4GHz båndet som er det eneste tilladte her hjemme for os alm. brugere at benytte, ellers skal man have en licens for at bruge andet smile

Det kan jo være hans fjernbetjening køre over det net.

Hilsen
 Mark
Annonce
Problemet er bare, at vi ikke har trådløst netværk for så havde vi forklaringen der, men så let er det ikke. Og det handler om begge vores nøgler (som har nye batterier). Idag havde vi så en anden bil i vores carport og så kunne de heller ikke åbne deres bil.. Hvad er det her for noget. Håber stadig på jeres hjælp.
Endeligt har vi også forsøgt med at slukke for vores modem, men det ændrede ingenting. SÆRT
Tja så kan det være alt muligt. Jeg ville have fat i en spectrum analzyer - der kan se hvad der støjer i den frekvens område som Jeres fjernbetjeninger er oprative i. Det behøver jo ikke nødvendigtvis være i 2.4GHz, men mener også 686MHz området er til at benytte. Så tjek frekvensområde for senderne.

For at kunne finde årsagen til denne støj, skal der noget måleudstyr til. Da i har fået bekræftet at det ikke kun er Jeres bil der har problemet med ikke at virke
Hej
Jeg mener stadig at i skal kontakte jeres bredbåndudbyder, og lade dem løse problemet, og gør det skriftlig.
Hvis du taler med dem i telefonen, så få navn på vedkommende og send så en mail om jeres samtale, for at holde dem på sagen.
Måske de klarer problemet uden videre.
mvh
Søren

Med venlig hilsen

Søren
Jeg havde samme problem med min Defa alarm, dette altid foran silvan i roskilde.

Sluk din fullrate, virker din centrallås nu ja så ved du at det er den der driller.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
forslag til conne.!

det skal ikke undre mig det er tændspole der er gal med den.!

det kunne være at det er køret varm så går den ud
når den er kold kan den starte.!

eller bliver så varm at benzin fordamber i kaburatoren
inden det det når til cylinderne.!
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis