Sprække mellem gulv og panel

Hej LDS,

Vi er i vores nye hus ved at være færdige med gulvende. Der var gulvtæppe på før, men vi har fjernet tæpper og spånplader, og fået slebet alle gulvene - det er bare så flot nu.

Nu er jeg dog blevet opmærksom på et lille problem, og det er at der nogen steder er en forholdsvist stor sprække mellem gulvet og panelerne, hvilket ikke er så pænt. Billede vedhæftet. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre. Ja, jeg kunne flytte panelerne ned, men det ville medføre en omtapesering i hele hytten, og det gider jeg simpelthen ikke. Jeg overvejer at lægge en akrylfuge for at dække hullerne, men jeg ved ikke hvordan det er at male sådan en? jeg har også overvejet at opsætte et lille ekstra panel uden på det gamle, men ved ikke om det kommer til at se sjovt ud. Er der nogen der har nogle gode ideér til at løse problemet?

Mvh
/Thomas
Hej LDS, Vi er i vores nye hus ved at være... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor gammelt er huset. Det er muligvis født med høje paneler, dette set ud fra dit plankegulv. De lave paneler kan være noget 70'er renovering.

Sidst jeg lavede paneler købte jeg 22 mm. MDF strimler, savet i BAUHAUS, (de fjumrer altid med de der savesedler, hvilket gør det billigt (ikke mit problem at de har ansat ungarbejdere om aftenen)).

Her i huser er de så tykke og høje. Jeg skulle bruge mere end 30 meter til en ombygning af et værrelse.

Jeg kender prisen på eks. BE profiler. Så derfor lavede jeg dem selv. Typen er hvor der er en runding i toppen koster nemt 50-80 kr./m. En fræser på og man har de smukkeste paneler. Der kommer ikke knast udtræk.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra kryder

køb en 9x30 mm fyrretræs monter den i hele rummet/huset spartel sømhuller, laker fodpanel og liste "sammen" så er det flot


Kryder har bestemt hvordan det skal se ud..godt gået kryder..wink
Hej. Jeg er enig med Kryder og Tømrer. Har monteret samme løsning i mit hus, og det ser væsentligt pænere ud, end en trekantliste. Men jeg ville gå ned i tykkelse f.eks. 5x30 mm. Hvis det bliver malet sammen med panelet, ser det eksklusivt ud.
Hej. Jeg er enig med Kryder og Tømrer og bankmand og.. og..rolleyes , men syntes nu stadig at panelerne skulle skiftes over til noget andet hvis huset er fra før 1940.

Panelerne er jo også malet mange gange og ser noget slidte ud.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
I min tidligere lejlighed har jeg haft success med følgende (og vil gøre det igen i min nye lejlighed):
Køb en forkanliste i fyr 5x21 mm (eller mere, hvis det er nødvendigt for at dække åbningen - der skal være plads til at sømme fast).
Mal den i den farve (hvid) som resten af panelet skal have.
Fug åbningen mellem gulv og panel med acrylfuge plant med resten af panelet, så der er tæt. Dette er kun nødvendigt hvis man ønsker, at der skal være tæt.
Søm listen fast til panelet så tæt på gulvet som muligt med rundingen opad selvfølgelig.
fug igen mellem øvre del af listen og panelet, hvis det er nødvendigt og eftermal fuge og dykkerhuller.
Det giver et flot resultat, og man kan sagtens tro, at panelet skal se sådan ud, og så fylder det næsten ikke noget ud i rummet.

mvh
Flemming

Flemming

Hvad sker der med forum. Alle mulige gamle tråde bliver der skrevet på. Det er selvfølgelig i orden, men jeg spekulerer på om der er noget galt, siden der laves bump på gamle indlæg.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er ikke noget galt tror jeg... jeg var ikke opmærksom på, at dette var en gammel tråd... sorry. Jeg kunne bare ikke dy mig fra at fortælle, hvad jeg har gjort uden at være obs på dato.... ;-(

mvh
Flemming

Flemming

Ok, havde bare 3 gamle indlæg på samme dag der blev hevet op af hatten. Så jeg var lidt bange for der var noget galt. Der er vel også agurketider på lds.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også