Salg af byggegrund (skatte ? )

Jeg går og overvejer og købe et gammelt sommerhus, huset er intet værd, men den ligger på en dejlig grund på 2200 m2

Grunden har mulighed for at blive udstykket i 2 byggegrunde

For at det på nogen som helst måde kan løbe rundt, så skal vi købe grunden og udstykke den i 2 byggegrunde for derefter at fra sælge den ene grund fra, de penge vi kan sælge den ene grund for skal vi bruge til at bygge et nyt hus i stedet for det gamle sommerhus

Alt lyder jo skide godt, men hvad med skatten???

Skal vi betale skat at den grund vi sælger fra?

I så fald er der nogle lovlige smutveje til at undgå at betale denne skat, eller i det indste gøre den lavere?

Jeg har selv tænkt på følgende mulighed:

Vi køber grunden, sælger den videre til en entreprenør til samme pris som vi har givet (eller laver et transportskøde)

Entreprenøren bygger så et hus til os på den grund som vi vil beholde, sælger derefter hus + den halve grund tilbage til os for samme pris som vi har solgt den samlede grund for til ham. Han har derefter en tom grund som han kan sælge evt. med et nyopført hus på?

Hvad siger panelet til denne løsning, og er der andre løsninger

Venlig hilsen

Klaus
Jeg går og overvejer og købe et gammelt sommerhus... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om det er den rigtige løsning med at bo i sommerhuset, nu må vi lige se hvad sælger siger til den pris vi har givet, hvis de siger ja, så må vi vist have fat i en revisor eller advokat med forstand på disse ting

Tak for hjælpen

Venlig hilsen

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis