Udskifte gl. kraftstik til CEE stik.

Hejsa

Jeg har købt en gammel halmbane, hvor der sidder et gammelt kraftstik. Af denne type http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5808&Grp=&n=10

Da vi kun har CEE udtag, skal jeg have skiftet stikket.

Er det en smal sag? Altså kan jeg i det gamle kraftstik se hvad der i CEE stikket er L1,L2,L3 m.v.?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja - ellers af ledningsfarverne. Den ene gang det gik galt for mig var da jeg førte N til en fase på motoren - 10 sek. efter måtte jeg købe en anden motor. (Da var de tre faser udført som blå - rød- sort - hvilket jeg fik fortalt bagefter var lovligt efter det gamle regulativ - den dag havde det været billigere at gøre det lovligt med en autoriseret)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Det er jo en gammel sag, så det er nok ikke sikkert at ledningerne er farvekodet.

Jeg skiller det ad, og hvis det ikke er ligetil, må jeg hellere ofre lidt på en aut. En motor til sådan en gammel fætter er nok ligeså dyr som hele herligheden.

Kan man alternativ købe en omformer fra gl. stik til nyt?? Synes ikke jeg kan finde det nogen steder.
Der er jo mange muligheder - hvis jeg skulle have en elektrikker ud, ville det være for at skifte ledningen. Jeg ville nok ikke "bare" smide en gammel - måske mørnet ledning op på mit halmloft.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hvis du kigger på billedet i dit link er belægningen som følger (venstre mod højre)

Fase (slids i stikket her)
Fase
Jord
Fase
Nul

Hvis motoren kører den forkerte vej bytter du to af faseledningerne.

Bent.
Tak for hjælpen. Det kører bare derudaf... Den rigtige vej og det hele...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis