Bor hul i køkkenvask til armatur

Hejsa,

Jeg skal til at bore hul i min nye køkkenhåndvask, således jeg kan montere armaturet.

Boret der skal anvendes er 35 Ø. Jeg går udfra at det er Bi-metal hul-bor jeg skal bruge. Er der evt. nogle ting man skal være obs på, eller er det bare at gå igang med at bore?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
IKEA har en billig lokker til at lave hullet med.

Hilsen Aksel
Jeg synes nu godt nok at 89,- er mange penge for at lave et enkelt hul. Et kopbor kan sagtens gøre det. Men du skal ikke bare bore igennem i et hug, så brænder bordet af. Lav i stedet hullet som en masse kortvarige momenter. DVS. fuld fart frem og brems. Alternativt skal man have lav hastighed og stort tryk, men der er ikke mange hoby boremaskiner der kan køre så langsomt i længere tid ad gangen. Og sørg så i øvrigt for at smørre godt og grundigt. Rustfast stål slider hårdt på værktøjet.
Den samme lokkefidus fås hos www.biltema for 60 kr.
Hvad koster et kopbor, som er nøjagtigt 35mm?

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Citat fra HansW

Den samme lokkefidus fås hos www.biltema for 60 kr.
Hvad koster et kopbor, som er nøjagtigt 35mm?


Det var jo en meget bedre pris. Et kopbor på 35 mm. koster ca. en 50'er, men man skal også have et centerbor, og hvis man ikke har det, så vil det være bedre med din løsning.
Køb lokkeren! Ellers bliver du ked af det. At bore i rustfrit er noget l**t, for at sige det rent ud, og du risikerer at ødelægge vasken.
Mand! Et køkken og vask til jeg ved ikke hvor mange penge, og så prøver man at spare to fadøl.

Bent.
Annonce
Citat fra Bent Andersen

Køb lokkeren! Ellers bliver du ked af det. At bore i rustfrit er noget l**t, for at sige det rent ud, og du risikerer at ødelægge vasken.
Mand! Et køkken og vask til jeg ved ikke hvor mange penge, og så prøver man at spare to fadøl.

Bent.


Helt enig med Bent, lokkeren kan du bruge mange gange, hvorimod du risikerer at ødelægge både vask og kopbor.

Er dog ikke lige enig med prisen på en fadøl, det må da være nogle meget små nogle hvis du kan få 2 for 60 kr., jeg syntes efterhånden de koster 50-60 kr. for en alm. 0,5L sad

Venlig hilsen

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis