VVS fittings, hvordan skal de kombineres ?

Hej,

Jeg vil gerne have denne hane: (1/2" kuglehane)
s_21_0150.JPG

sat fast på denne tank: (ståltank 0.5mm tyk)
0177801.jpg

Hvad er det liiige jeg skal bruge for at det bliver tæt?

Jeg regner med at sådan een her vil indgå:
s_21_0074.jpg

Men hvad med pakninger etc?


Links er _meget_ velkomne,

Tak,
walther
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HVorhenne på tanken skal den siide fast?? Der er jo flere muligheder kunne jo svejse en studs i tanken.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Har du ikke en studs af en art hvor du kan montere din kuglehane?

Hvis ikke, så er den rigtige løsning efter min mening at svejse et nippelstykke på og derefter skrue ventilen på. Det skal pakkes med pakgarn og salve.

Jeg er ikke bekendt med en løsning hvor man kan skrue noget dirrekte fast på en rustfast beholder i så tynd plade. Men det er da spændende at høre om andre gør.
Hej fedelius.

Bor et hul i beholderen som svare til nippelrøret lim nippelrøret i hanen med hydrauliktætning smør kanten af hanen +gevind med rød silikonepakmasse og skru denne her www.billigvvs.dk/Roer-Fittings-Messing-Fittings--Metal-Nippelmuffe-3-4-1-2-181052.html på bagsiden. Hvis der ikke re det store tryk i tanken skal det nok holde.Ellers må du ha et længere gevindrør og så ha en flangemøtrik på begge sider.

mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
tak for svarene,

I USA kan man købe sådan een her:

wbg-bulkhead.jpg

Hvor tankvæggen sidder imellem de to røde pakninger, og så er der udvending og indvendig gevind hhv. uden på og indeni tanken.

Jeg tænkte jeg kunne lave noget lignende med standard fittings? jeg ved bare ikke noget om pakninger og den slags, og hvad man normalt gør (jeg er næppe den første der vil sætte et rør i en tank smile )

Tak,
Annonce
kovas du kom før mig smile


silikonepakmasse, er det i stedet for en pakning?

tak,
Hej F

ja det er sådan noget man kan købe på tube og som kan tåle langt over 100 grader. Du kunne også forsøge med to o-ringe i den rigtige dim måske vil det virke ( en på hver side af tankvæggen)

Hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis