Puch Maxi problem =(

Hej , købte en brugt puch maxi for en uge siden, og den kørte helt fint indtil idag. Jeg var ude og køre en længere tur på ca 20 km da den pludselig går i stå. Jeg tror det er benzinen, men baghjulet havde på en mystisk måde sat sig fast og gad ikke dreje rundt. Jeg satte ny benzin i, og prøvede bare at skubbe puch maxien igang medens jeg håbede at baghjulet ville gå i omdrejninger igen. Det gjorde det så heldigvis og jeg kunne køre lettet videre. Da jeg så kørte 5 km længere sagde puch maxien en underlig lyd, og slukkede pludseligt. efter det har jeg ikke kunne fået den tændt igen, kickstarten gider bare ikke tænde for maskinen. kan heller ikke løbes igang, og der er benzin og olie på. Er der nogle der kan hjælpe mig med problemet? jeg er ikke den største ekspert inden for dette område så det ville være dejligt hvis jeg kunne få noget hjælp!

på forhånd tak
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der lavet noget ved motoren "TUN" ??

Eller er den helt standart?

<p>Puch Maxi 2 gear. Puch Maxi K Model. Hilton cykel.</p>
Jeg undrer mig lidt over, at du siger at hjulet sad fast.. Det lyder ikke så godt.. Evt du skulle prøve at tjekke stempelringe og lignende for at se om de skulle give anledning til den slags..

Nå men til problemet:

Giver tændrører gnist? Tag det ud, sæt tændrørshætte og tændrør sammen igen, lig tændrøret på cylinderen, giv den et jog på kickstarteren.. Giver tændrører en tydelig gnist? Hvis gnisten er meget svag/ikke eksisterende, så tag et smut ned i den lokale THansen og køb et nyt.. Et tændrør kan også slå en knast, som er en lille klump sod, der sidder og skaber forbindelse mellem elektroderne.. Denne kan nogen gange bare skrabes ud..

Er dit benzin-filter rent? Hvis det ser beskidt/tilstoppet ud, så skift det ud.. Motoren bliver jo kvalt, hvis den ikke får nok benzin..

Er karburatoren ren? Tag den af, skild den ad og rens alle dele og huller.. Evt med trykluft (Pas på hvor du sigter.. Benzin er noget skidt at få i øjnene!).. Sørg for at få den samlet rigtigt igen (Vend flyderen rigtigt!)

Kan der være vand i benzinen? Hvis der er vand i benzinen, kan knallerten gå ud, når det kommer ind i forbrændingskammeret.. Prøv at tappe al benzinen af den, og giv den en frisk blanding..

Mvh

Mark Herskind

Har fixet problemet, det var hele cylinderen og stemplet der var gået. har skiftet begge ud, så den starter helt perfekt nu, men tak for de gode råd. Men nu har jeg et andet problem. Maxien er dårlig i optrækket og kører max 20 km/t .. nogle der har forslag til hvad jeg kan gøre?

på forhånd tak
hmm, er der gearing på en maxi uden gear? hvis ja hvor henne på den så? :p
Ja en gearing er jo tænderne på for og bagtandhjul. (som sidder forrest og bagest på kæden) Fortandhjulet som sidder på motoren skal du tælle hvor mange tænder der er på, og det samme med bagtandhjulet, som jo er på baghjulet. en 13-46 gearing er sådan okay. men det kommer helt an på hvor meget motorkræft du har. En gearing med for stort fortandhjul eller for lille bagtandhjul vil bare gøre at motoren ikke kan trække det og mister acceleration og topfart.


 

Hmm, så er den gal igen.. Da jeg igen var oppe på den normale topfart bare ved at køre den til, så bliver min kickstarter helt løs og slatten.. Der er slet ikke noget modstand næsten.. Kan cylinderen være gået igen, eller har i andre forslag?

på forhånd tak
Sker der slet ikke noget, eller kan du høre der er ting der bevæger sig inde i motoren? Jeg har aldrig selv kørt maxi, men tror du skal have motorhuset af, og se om kickstarterens tandhjul griber fat derinde..

Mvh

Mark Herskind

Tog motorhuset af idag, og ja, tandhjulet på motoren var løs, så jeg strammede den, og nu starter den igen. Men efter måske 20 hug på kickstarteren, bliver den helt løs igen.. Nogle der har forslag til, hvordan jeg kan få den til at sidde helt godt fast?
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis