Gipsloft?

Jeg bor i en lejlighed på øverste etage hvor det eksisterende loft har fået lidt sætningsrevner (eller hvad man nu kalder dem). Det er et pudset loft.

Da jeg gerne vil have spots i loftet, skal jeg derfor have opsat noget gipsloft. Mit spørgsmål omkring dette er derfor følgende:

1) Da jeg ingen eludtagt har i loftet, men i vægen ca. 5 cm under loftet vil jeg helst gerne ahev et gipsloft der ikke går udover dette, da jeg jo så skal til at trække til nye udtag mm. Men for at kunne gøre dette skal der bruges nogle specille spots har jeg ladet mig fortælle - men hvilke? Evt links?
2) Anbefales det at bruge træ eller stållægter?
3) Er det en opgave som en nogenlunde nybegynder gør det selv som jeg ville kunne finde ud af?

På forhånd tak for hjælpen :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der ved noget om dette? :-(
Ved du hvad du laver, er stålprofiler noget hurtigere (og vejer også mindre) at arbejde med når man skal forsænke et loft end træ. Prismæssigt er der ikke den voldsomme forskel, men bor man i byen vil man sætte pris på ikke at skulle bære materialer op på 5 sal uden elevator 6-7 gange på samme dag.

mht. dine spots, så vil jeg da anbefale at du enten laver en inspektionslem så man kan komme til det gamle udtag, eller får din elektrikker til at forlænge efter behov hvis du ikke vil have en inspektionslem.

Du behøver for så vidt ikke at bruge nogle "specielle" spots. Bare noget der kan opsættes uden brug af safebox er ok. Skal du selv montere bør du købe et færdigt sæt der bare skal tilsluttes strøm. Er du ovre i noget "saml-selv", så er det elektrikkerens opgave. Der er en del amp i nogle af de "svagstrøms" kabler.
Tak for svar - selvføgelig, det er stålprofiler man skal gå efter.

Mht lys så havde jeg ellers fået og vide at jeg skulle have fat i nogle specielle grundet den forholdsvis lille luft der vil være mellem gipsplade og loft (ca 4-5 cm). Men dette menes ikke at være nødvendigt kan jeg så forstå?

hvad er det elektrikkeren laver, hvis man vælger ikke at etablere en lille lem?
Til dinovo.

Jeg vil helt klart anbefale dig at få fat på en elektriker angående dine spots. Det er meget vigtigt at du få det lavet rigtigt når det er en etage ejendom du bor i. Og der er jo også enhvis form foir brandfare forbundet med det hvis det ikke bliver lavet rigtigt.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis