Hej igen.
Tom wrote:
> Hej
>
> Jeg ville umiddelbart tippe på at du har flere fejl ved motoren. Noget tyder
> på at toppakningen er røget eller topstykket er revnet. Hvis den ryger hvidt
> når du starter den så er det sikkert vand som den brænder af.
Hvidt / meget lyseblåt.
> Det andet problem med at tomgangen kører op og ned og at den trækker dårligt
> for så pludseligt at sparke afsted, ville jeg sige var din lambdasonde der
> var defekt. Jeg har selv haft nøjagtig det samme problem som du beskriver og
> her var sonden defekt (koster ca. 700,- plus arbejdsløn).
Hvor sidder denne sonde? Jeg har fået at vide at luftmængdemåleren måske var
defekt.
> Hvis den bruger så meget kølevand så er det vist temmelig sikkert at
> toppakningen eller topstykket er gået, måske har det så ødelagt
> lambda-sonden.
Ja det kan jo være...
> Man kan selv kontrollere lambdasonden med et voltmeter. Mellem 2 af
> ledningerne fra sonden skal der ligge ca. 0,6-0,8 Volt og så en gang hver
> 5-10 sekund skal spændingen gå til 0 Volt i ca. 1 sekund (det er i dette
> tidsrum computeren regulerer ud fra de målinger den har foretaget). Ved min
> Sierra var spænding 0V hele tiden.
Ok tak for tippet, men nu skal jeg jo lige finde den først
> PS: Hvis det var olie den brændte af så ville der komme en fed BLÅ røg fra
> udstødningen (som ved min Sierra) og ikke hvid.
/Elo.