Pris på VVS arbejde

Hej

jeg er igang med at istandsætte en lejlighed og i den forbindelse har jeg fået 3 VVS'ere ud for at give tilbud på noget arbejde, men jeg vil gerne lige have jeres bud:-)

Arbejdet er følgende

Udskiftning af 2 toiletter til Ifö ingen installationer skal flyttes eller ændres.

Trække rør til ny raditor, kun rør fra loft. Rør er frit tilgængelige. ca. 4-5 m købberrør.

Trække ny koldtvandsledning fra pexrør under køkkenvask gennem 90cm skab og til badeværelse. afslutning i have til vaskemaskine.

Udskiftning af varm vands streng fra hoved streng til og med tæret vinkel, ca 7 m pexrør som skal ligge ovenpå loft. loft er nedrevet.

Flytte faldstamme under loft ca 40 cm.

Ved godt den sidste er lidt svær, men den er nu "ligetil" alt er tilgængeligt, jeg har vedhæftet er skitse... der er er afløb fra toilet, et afløb og et nedløb fra brusekabine.

Er der nogen som tør komme med et overslag:-)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Faldstammen er stadig lidt joker, for jeg forstår ikke din tegning. Herudover så er prisen på toiletterne jo lidt forskelligt afhængig af model, tilbehør osv. Så materialerne vil jeg ikke vove at gætte på, men ellers vil jeg tro at det kan gøres på 2 dage af en mand, plus en lærling i måske en halv dag.
Citat fra Twist

Faldstammen er stadig lidt joker, for jeg forstår ikke din tegning. Herudover så er prisen på toiletterne jo lidt forskelligt afhængig af model, tilbehør osv. Så materialerne vil jeg ikke vove at gætte på, men ellers vil jeg tro at det kan gøres på 2 dage af en mand, plus en lærling i måske en halv dag.


Ok jeg har prøvet at skrive lidt ekstra på... det ligger under loftet i stuen... der er køkken og stue på 1. sal. de stiblede linier er der hvor faldstammen skal flyttes hen.

ang toiletter skal det "bare" være alm ifö med P-lås
Ok, den firkant der er på tegningen er rummets ydervægge ? JAmen så er der jo en del mere arbejde i afløbet end jeg først antog. Så skal du måske regne med 2½ dags svende arbejde, og 1-1½ dags lærlinge arbejde. Så ganger du op med time prisen, og håber på at materialerne er billige.
Du skal jo nok have for omkring kr. 2-3.000 plus de to toiletter. Hvis vi siger to Ifö Nordic med P-lås á kr. 1600,- plus moms, plus toiletsæde, tilslutning til vand, bolte & lynbeton, så er det vel omkring 5.500,- plus VVSerens avance på materialerne, og den afhænger igen af hvem du får fat i. Jeg vil tro du kan få det gjort fra kr. 12.000,- og helt op til omkring det dobbelte.
Citat fra Twist

Ok, den firkant der er på tegningen er rummets ydervægge ? JAmen så er der jo en del mere arbejde i afløbet end jeg først antog. Så skal du måske regne med 2½ dags svende arbejde, og 1-1½ dags lærlinge arbejde. Så ganger du op med time prisen, og håber på at materialerne er billige.
Du skal jo nok have for omkring kr. 2-3.000 plus de to toiletter. Hvis vi siger to Ifö Nordic med P-lås á kr. 1600,- plus moms, plus toiletsæde, tilslutning til vand, bolte & lynbeton, så er det vel omkring 5.500,- plus VVSerens avance på materialerne, og den afhænger igen af hvem du får fat i. Jeg vil tro du kan få det gjort fra kr. 12.000,- og helt op til omkring det dobbelte.


ja det var også mit umiddelbare bud! men nu kom det første tilbud på 40.000!!! det er dog ikke specificeret så kan ikke se hvorfor det bliver så dyrt
Det kommer jo an på bla. VVSerens avance på materialerne. Nogle VVSere tager 20%, andre tager 100%. Så er der de regionale forskelle, samt ganske normal grådighed. Der er også nogle der er så overbebyrdede at de giver et tilbud der er så sindsyngt at kunden bliver NØDT til at sige nej. Plus nogle VVSere vil have smudstillæg, og penge for at have deres bil parkeret i din forhave osv.

Find en anden, ellers så lav det selv. Det er ikke så svært som det ser ud. Jeg ville gerne hjælpe, men har ikke længere rørbukker og gevindskærer balndt mit værktøj.
Citat fra Twist

Det kommer jo an på bla. VVSerens avance på materialerne. Nogle VVSere tager 20%, andre tager 100%. Så er der de regionale forskelle, samt ganske normal grådighed. Der er også nogle der er så overbebyrdede at de giver et tilbud der er så sindsyngt at kunden bliver NØDT til at sige nej. Plus nogle VVSere vil have smudstillæg, og penge for at have deres bil parkeret i din forhave osv.

Find en anden, ellers så lav det selv. Det er ikke så svært som det ser ud. Jeg ville gerne hjælpe, men har ikke længere rørbukker og gevindskærer balndt mit værktøj.


ja det er sku meget forskel... jeg har lige fået tilbud nr. 2 på 18.000!!! det er under halvdelen!!! bliver spændende om det sidste bliver på 8-9000;-) hehe

men tak for snakken
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis