Pris på leje af contrainer ?

Hey smile

Står og skal bygge et træhus og skal have støbt et fundament. Men det kræver jo en masse jord bliver fjernet og ville undersøge idéen om at få en container, smide det op i den, og så slut med at tænke på det. I forhold til en trailer og 500 ture på genbrugsstationen :?

Men første spørgsmål:
Når man graver ud til fundament, er det så f.eks 9x6 meter og så en HEL firkant man skal grave 1-2 meter ned eller hvor meget det nu er.
Eller graver man kun ud til blokkene i kanten og næsten ikke noget i "midten" ?
Håber i forstår.

Men mit egentlige spørgsmål: Hvad dælen koster det at få smidt en contrainer af i 2-3 dage og få hentet den igen, og det er det ?
Har fået grå hår af google, der er åbenbart bare ingen priser nogensteder af finde synes jeg.
Kun noget ala 50 kr pr. dag men jeg tænker straks " Det lyder sq FOR billigt".

Nogen der har facts ?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ring til en vognmand, de plejer også at udleje containere og kan deponere jorden bagefter. Hvis du kan holde den rene jord adskilt fra murbrokker og andet ikke organisk affald så bliver det væsentlig billigere.
Normalt graver du dine render/sokkel, inde i "huset" skal du grave mulden væk, dette kan svinge noget men det plejer at være 30-50 cm, det er som reget også det der skal af hvis du skal have isoleret dit gulv med styropor og have betongulv. eller lave et klaplag hvis du skal have gulvstrør

Containeren koster ikke mere en 5-800 kr. af få leveret og afhenet, men miljøafgiften koster en bondegård (kan ikke lige huske det) men jeg mener der var ca. 200 kr.kbm da vi skulle af med vores overskudsjord.

Prøv at ringe til et par vognmænd, det kan være de kender nogle der har et hul der skal fyldes ud, og så slipper i måske med at betale ca 1000 kr. for et læs afhentet med grab, eller endnu bedre prøv at kigge i den blå avis eller andet, der er altid nogle der mangler jord, og så kan det være at i kan splejse om transporten

Venlig hilsen

Klaus

Venlig hilsen
Citat fra ErikP

Ring til en vognmand, de plejer også at udleje containere og kan deponere jorden bagefter. Hvis du kan holde den rene jord adskilt fra murbrokker og andet ikke organisk affald så bliver det væsentlig billigere.


Regner jeg med at jeg gør smile

Citat fra www.spotvvs.dk

Normalt graver du dine render/sokkel, inde i "huset" skal du grave mulden væk, dette kan svinge noget men det plejer at være 30-50 cm, det er som reget også det der skal af hvis du skal have isoleret dit gulv med styropor og have betongulv. eller lave et klaplag hvis du skal have gulvstrør

Containeren koster ikke mere en 5-800 kr. af få leveret og afhenet, men miljøafgiften koster en bondegård (kan ikke lige huske det) men jeg mener der var ca. 200 kr.kbm da vi skulle af med vores overskudsjord.

Prøv at ringe til et par vognmænd, det kan være de kender nogle der har et hul der skal fyldes ud, og så slipper i måske med at betale ca 1000 kr. for et læs afhentet med grab, eller endnu bedre prøv at kigge i den blå avis eller andet, der er altid nogle der mangler jord, og så kan det være at i kan splejse om transporten

Venlig hilsen

Klaus

Venlig hilsen


Som ErikP siger, bliver det så ikke billigere hvis jeg KUN smider jord i ? Eller er det så stadigvæk 200 kr. pr. kbm confused

Men lyder da til det er det værd, både i benzin til bil, evt. leje af trailer og så det slid der er i at køre væk selv
Ring til en vognmand, han kender miljøafgifterne i dit område

Det er klart jorden skal være ren, er der brokker og andet i den, så bliver det rigtigt dyrt.

Jeg mener iøvrigt også at der er noget med at der skal tages prøver af jorden, men det ved vognmanden også (han burde vide det, det er jo det han lever af smile )

Venlig hilsen

Klaus
Citat fra www.spotvvs.dk

Ring til en vognmand, han kender miljøafgifterne i dit område

Det er klart jorden skal være ren, er der brokker og andet i den, så bliver det rigtigt dyrt.

Jeg mener iøvrigt også at der er noget med at der skal tages prøver af jorden, men det ved vognmanden også (han burde vide det, det er jo det han lever af smile )

Venlig hilsen

Klaus


Cool, tak for hjælpen biggrin
Annonce
Da jeg byggede til valgte jeg at lægge en del jord i haven og køre resten væk på trailer. Men det fortrød jeg, da det tog alt for lang tid at køre jorden væk. Siden da har jeg hver gang vurderet hvor meget tid ting tager, da min fritid i forvejen er knap. Så hvis ikke det giver mig selv en rimelig timeløn/besparelse, så betaler jeg mig fra det.
Med den nye lovgivning omkring flytning af jord skal du have taget prøver af jorden af hensyn til mulig forurening og hvor jorden må deponeres. Du kan enten vælge at lade entreprenøren håndtere det eller selv kontakte kommunen. Du kan iøvrigt læse om det her:

http://www.mst.dk/Jord/Forurenede+og+muligt+forurende+grunde/Jordflytning/

En ting er dog sikkert - det er ikke blevet billigere at få kørt jord væk.
Som jeg kan læse det fra Odense kommunes hjemmeside, kan du flytte dit jord uden forudgående analyser - blot det bliver sendt til at godkendt anlæg som analyserer det for dig.

Prøv at tage kontakt til vognmand: Erik Nielsen & søn tlf. 66 19 46 00
Jeg har gennem mit arbejde haft et rigtig godt samarbejde med dem, de er meget reelle!

 

Christian

KAn du ikke komme afsted med at jævne det ud i din have eller ligende. Det ville da være nemt nu man ikke bare lige kan komme af med jord længere. Kører du det på genbrugspladsen må du kun komme med 1m3 jord pr projekt du laver derhjemme.

Men at køre 1 m3 væk med trailer og håndskovl er ikke for sjov. Den vejer godt sådan en meter jord. Så lad du hellere vognmanden om klare det for dig.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Har du prøvet at søge på google efter "container leje".

Det koster typisk omkring 50-100 kroner om dagen. Dertil kommer tillaeg for koersel. Vel omkring 500-800 kroner alt efter vaegt.

Ren jord koster lidt under 100 kroner pr. ton. Men spoerg i den kommune, hvor du bor, om de konkrete priser og procedurer for aflevering af jord. Der er ikke de store arbejde i at faa foretaget en analyse.

Hvor i landet bor du?
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis