Pris på leje af contrainer ?

Hey smile

Står og skal bygge et træhus og skal have støbt et fundament. Men det kræver jo en masse jord bliver fjernet og ville undersøge idéen om at få en container, smide det op i den, og så slut med at tænke på det. I forhold til en trailer og 500 ture på genbrugsstationen :?

Men første spørgsmål:
Når man graver ud til fundament, er det så f.eks 9x6 meter og så en HEL firkant man skal grave 1-2 meter ned eller hvor meget det nu er.
Eller graver man kun ud til blokkene i kanten og næsten ikke noget i "midten" ?
Håber i forstår.

Men mit egentlige spørgsmål: Hvad dælen koster det at få smidt en contrainer af i 2-3 dage og få hentet den igen, og det er det ?
Har fået grå hår af google, der er åbenbart bare ingen priser nogensteder af finde synes jeg.
Kun noget ala 50 kr pr. dag men jeg tænker straks " Det lyder sq FOR billigt".

Nogen der har facts ?
Hey Står og skal bygge et træhus og skal have... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Fiahgt

KAn du ikke komme afsted med at jævne det ud i din have eller ligende. Det ville da være nemt nu man ikke bare lige kan komme af med jord længere. Kører du det på genbrugspladsen må du kun komme med 1m3 jord pr projekt du laver derhjemme.

Men at køre 1 m3 væk med trailer og håndskovl er ikke for sjov. Den vejer godt sådan en meter jord. Så lad du hellere vognmanden om klare det for dig.


Ja okay, jeg hyre sq en vognmand og en container biggrin

Citat fra Mr Calle

Har du prøvet at søge på google efter "container leje".

Det koster typisk omkring 50-100 kroner om dagen. Dertil kommer tillaeg for koersel. Vel omkring 500-800 kroner alt efter vaegt.

Ren jord koster lidt under 100 kroner pr. ton. Men spoerg i den kommune, hvor du bor, om de konkrete priser og procedurer for aflevering af jord. Der er ikke de store arbejde i at faa foretaget en analyse.

Hvor i landet bor du?


Nå okay, lyder da ikke SÅ dyrt igen så, altså 2000 kr for mig for at få jorden væk er sq ikke mega mega dyrt, kun dyrt smile

Men skal have lavet nogle højbede thats all, tror ikke ALT jorden går til dem heh, så bliver de ihvet fald høje.
Men skal have gravet ud til Terrasse (10-15 kvm vel) og så til huset på 40-50 kvm, og så evt. til et lille værksted på 10-15 kvm)
Fundament på værksted/hus og så bare Alm. udgravning til terrasse.

Men det er fandme også noget jord, nogen der tør gætte på om alt det kan være i én container ?

Bor i Odense by the way smile
Citat fra Mr Calle

du kan faa containere op til 32 m3. Saa kan du selv regne ud, hvor mange vognfulde du skal bruge. Men snak med vognmanden, han kan helt sikkert give dig nogle fif.


Jeg gad godt se den lastbil der kan løfte en 35.000 kg. tung container smile

Venlig hilsen

Klaus
Jeg læste fornyligt at alt jord fra byområder nu betragtes som "let forurenet". Jeg ved ikke hvad det så betyder. På genbrugspladsen hvor jeg kommer er der mulighed for at aflerevere "ren jord". Jeg har ikke haft ballade endnu.
Sidste år kom jeg af med 16 ton blandede murbrokker, beton, en smule jord og marksten i en kontainer. Jeg havde den en uge. Det kostede 600kr i kontainer leje og transport plus 75kr pr ton affald (i Vendsyssel, incl. moms). Det vil jeg ikke tøve med at gøre igen.
Mindre portioner, 1m3, ville jeg helt klart selv køre væk.

 

Citat fra Decollage

Jeg læste fornyligt at alt jord fra byområder nu betragtes som "let forurenet". Jeg ved ikke hvad det så betyder. På genbrugspladsen hvor jeg kommer er der mulighed for at aflerevere "ren jord". Jeg har ikke haft ballade endnu.
Sidste år kom jeg af med 16 ton blandede murbrokker, beton, en smule jord og marksten i en kontainer. Jeg havde den en uge. Det kostede 600kr i kontainer leje og transport plus 75kr pr ton affald (i Vendsyssel, incl. moms). Det vil jeg ikke tøve med at gøre igen.
Mindre portioner, 1m3, ville jeg helt klart selv køre væk.



Okay, jamen lyder mere og mere som om det er en god idé, og jeg vil 100% leje en container da der som jeg har skrevet ikke er småting der skal køres væk biggrin

Men takker mange gange for hjælpen, kanon forum det her! Altså folk klar på at hjælpe, og det holdes i en ordenlig tone osv. Nice!
Annonce
Som Spotvvs også skriver, så er det faktisk en hel del billigere end man tror. Det koster ikke ret meget, men miljøafgiften vil tage en stor del af prisen. Jeg ville ringe rundt til de 4-5 bedste du kan finde på Google og hører deres tilbud på så mange dage du skal bruge den, med afhentning og levering.

Nu skriver du 2-3 dage, og jeg vil tro at det kommer til at koste mellem 1000-1200 kroner inkl. levering og afhetning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis