Dårlig lugt fra køkkenvask

Hej med jer

Jeg har et problem i mit køkkenconfused

Vi har købt hus sidste år og sat nyt køkken ind og lige pludselig fik vi dårlig lugt op fra vasken vi havde sat ny vandlås på denne gang,men jeg tænkte nå den var nok for billig så jeg kørte ind og købte en ny.

Så her til morgen kom lugten igen og øv men jeg gik igang med at skille rørene af igen og fik dem renset med klorin,men vi har stadigvæk en lille anelse af lugten stadigvæk.

Hvad vej skal studsen vende på røret hvor opvaskemaskinen er tilskuttet?

Er der nogen som har nogle gode forslag med hvordan vi komme af med denne lugt?

MVH
Lindstrømsmile
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan man forestille sig at et toilet på samme ledning, kan trække vandet ud af din vandlås?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej ktm

Har lige tjekket vandlåsen i køkkenet og der er vand i og vi har stadigvæk en lugt.

Det med toiletet ved jeg ikke men vores hus ligge på denner her måde bryggers køkken gang toilet og uden for toiletet er samlingsbrønden.

MVH
Lindstrømsmile
Hvis tingene ligger tilsluttet et fælles kloakrør under gulvet, kan et toilet rive vandet ud af vandlåse i gulv- og vaskvandlåse.
Løsningen er at der skal være en vacuumventil som ikke er for stram.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Ktm

Okay jeg tro jeg fik skrevet noget forkert alle vores rør går fra hus ud i et kloakrør så de ligger ikke under gulvet.

Men måske det giver samme resultat som du omtaler.

MVH
Lindstrømsmile
Det giver det samme, hvordan de så er ført, men mon dog ikke de er ført under gulvet og ud? :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Hej ktm

Okay jo selvfølgelig går de også under gulvet smile ved ikke lige hvad jeg tænkte påbiggrin

Men hvor får man så fat i sådan en vacummventil og hvordan skal den sættes påconfused

MVH
Lindstrømsmile
Hej Lindstrøm

Kan der være mulighed for at der kan skabes overtryk i din kloark, sådan at der bliver pustet luft fra kloarken op gennem vandlåsen ? evt. ved at du har et højere liggende toilet i ejendommen.

Hilsen
Allan
Der bør være en sådan ventil i dit kloaksystem. Den sidder allersidst på systemet, som regel ført op over taget. Jeg mener ligefrem det er et lovkrav, at der skal være en udluftning. Det fik jeg i alle tilfælde besked på, da jeg lavede kloak, og det er næppe ændret siden????

Er der ikke en sådan udluftning, findes der lokummer med indbygget ventil.

Men prøv om det er det, der er problemet. fyld dine gulvafløb og vaskvandlås. Sørg for at lokummet er "ladet godt op" (hold dig i en uges tid!! :-) ) og så skyl kraftigt ud, med både cisternens indhold og yderligere en spand vand drønet i samtidig, så der virkelig kommer et heftigt skyl med prop og vand.
Få en til at lytte ved vandlåsene om det gurgler og regerer heri. Gør det det, er det udluftningen det er galt med.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej I to

Jeg vil prøve at få kigget det efter men jeg tro ikke det er toilet at gøre men hvem ved..

Jeg fik en besked i går inde på noget som hedder byggeriet om at det nok er opvaskemaskine som giver lugten da den side oven over vandlåsen,så der skal jeg have fundet ud af hvordan jeg kan få det lavet om.

Men mange tak for alle de gode input og jeg vil kigge efter det med denne udlufning som du skriver om ktm men hvor når har du lavet kloak vores hus er fra 1981

MVH
Lindstrømsmile
Hej

Jeg ville næsten tro at hvis det var opvaskemaskinen der lugtede, så ville du have opdaget det forlængst når du rygter den.

Hilsen
Allan
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis