Gipsplader på loft af rustikbrædder

Jeg har netop købt et hus med rustiklofter.

Jeg er ikke så meget til trælofter og har derfor overvejet at sætte gipslofter op i stedet.

Kan man sætte en enkelt lag gips oven på det eksisterende loft eller skal man rive alle brædderne ned.
Da jeg mener at trælofter arbejder en del er jeg nervøs for at der vil komme revner i sprækkerne mellem gipspladerne.confused

Alternativet er jo at rive det hele ned, tilpasse forskalling og sætte 2 lag nyt gips op.

Er der nogen der har erfaringer med dette???
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Knaufdanogips har lavet en GDS manual med bl.a. indeholder hints til hvordan man opsætter gipsplader under eksisterende træ loft. Jeg sider med en hardcopy, vil tro jeg fandt den på deres hjemmeside.

 

Det kommer meget an på, hvordan loftet er forskallet. Det er ofte set, at når der er tale om listeloft, er forskallingen ikke lavet til at kunne bære, hvis du vælger at sætte gipsloft direkte på listeloftet.. Dette var også tilfældes hjemme hos mig selv....der var meget langt mellem lægterne - ca 150 cm - så, hvis det er tilfældet vil jeg råde til til at pille loftet ned og lave et en ny forskalling, hvor centerafstanden mellem lægterne ikke er mere end 40 cm.

mvh
G
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis