Rust i tanken på påhængsmotoren

Hej.

Jeg har købt en ældre 2-takt 4 HK suzuki påhængsmotor med indbygget tank (altså uden benzinpumpe).
Mit problem er, at der er rust i tanken, som stopper benzintilførslen. Jeg har haft motoren af, gennemskyllet den med benzin, fyldt den med småsten og benzin og rystet den, højtryksrenset ned i den med benzin.
Det er dog lidt svært at komme til i alle hjørner af sådan en lukket tank.

Det virker ok, men der løsner sig stadig små stykker rust over tid, som så IGEN stopper benzintilførslen. Jeg har som nødløsning kørt en slage direkte fra tankens åbning til kaburatoren, men det er jo lidt irriterende at man ikke kan have skjoldet på motoren imens man er på vandet.

Har i nogen gode forslag? Tænkte på at hælde en flaske rustomdanner i tanken og ryste den, men jeg tror fortsat at ting vil løsne sig.

Jeg har kun givet 750,- kr for motoren, som iøvrigt kører fint, så en ny tank er ikke løsningen.

Med venlig hilsen
Peter

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kik evt. under kølesystem stoppet

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Tak for forslaget, men der er ingen tvivl om at det er rusten i tanken der er problemet. Nu har jeg lånt min nabos cementblander. Så bliver tanken lagt deri med en gang Borup stærk rust- og kalkfjerner blandet med sand i. Så kan den så der i et par timer, før den bliver skyllet med benzin igen. Så må den da blive ren?

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis