køb af speedbåd

Hej. Min kæreste og Jeg skal til til at købe en lille speedbåd. - Men ingen af os har ret meget forstand på både. Er der noget man skal være specielt opmærksom på, eller noget der er ekstra vigtigt at spørge om?

Håber at I kan give os en smule hjælp, da det er første gang vi skal købe båd, og derfor godt kunne bruge lidt vejledningwink

Mvh Kasper
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.


Til en start vil det være en god ide at sætte sig ind i søvejsregler og lignende. Et duelighedsbevis/speedbådskørekort vil være en god ide, og da det er speedbåd du påtænker at købe så er det et krav med speedbådskørekort.

Men ellers er det svært at sige ud fra dit spørgsmål, afhænger meget af hvilken båd du har kig på.


Mvh
Sømanden
Citat fra kawer

Er der noget man skal være specielt opmærksom på, eller noget der er ekstra vigtigt at spørge om?


Det kommer jo rigtig meget an på om I vil købe nyt eller brugt, hvad I gerne vil bruge den til, om I regner med at den skal ligge i vandet eller på land på en trailer og hvad I har tænkt jer at bruge af penge og tid på den.

Uden at vide mere om jeres præferencer, kan man vel ikke sige meget andet, end at I skal vælge en I synes er sjov at være ombord på, og som I tror har motor og plads nok til det I vil bruge den til, f.eks. dykning eller vandski eller store selskaber.

God fornøjelse!

WS
Det ville nok være en god idé at se på flere både, og så spørge lidt mere konkret om en eller flere, så kan det jo være, der er nogen som har erfaringer.
Men ellers gælder det jo om at kikke efter skader, som dog godt kan være skjulte, ujævnheder i skrog tyder på at der er eller har været en skade. Motoren er lidt sværere, men køb kun, hvis den generelt ser velplejet ud, ikke ødelagte skruer eller andet, men igen det er ingen garanti. Meget afhænger jo af dit valgte prisleje.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der findes den kampagne med en Ørnvik på www.blivsejler.nu der får du Båd, Motor, Trailer og Speedbådskørekort i en samlet pakke.... For mig lyder det som et godt tilbud og havde jeg pengene havde jeg nok også slået til..

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis