HP Pavilion DV 5000 (Pavilion dv 5224 eu)

Er der mon nogen her der kender typen af processorsokkel typen til en HP
Pavilion dv 5224 eu den er født med en AMD Sempron 3300. Hvor stor en processor kan den tåle hvis man ser bort fra effekten (W)? på forhånd tak!!

hilsen
paddy
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at vide det helt præcist, vil jeg gætte på at den nok ikke kan klare en processor der er meget større end den der er monteret. Det er typisk for bl.a. Hp og Dell at få specialfremstillet deres bundkort, til lige netop de maskiner de bruges i.
Men en hurtig søgning på google fortæller at det er en socket 754 der bruges til denne processor

 

Christian

Det er da en bærbar, ikke?

Den ville jeg holde mig langt væk fra at begynde at opgradere CPU på.

Det bliver dyrt, det er bøvlet, og jeg vil slet ikke komme ind på mulige varmeproblemer fra et kølesystem, der er konstrueret til en mindre krævende CPU.

Hvad er problemet? Kører den langsomt i visse programmer eller hvad?

Du vil sikkert opnå en masse ved at geninstallere styresystemet (håber ikke, du har Vista på, for det er tungt) og/eller installere mere ram, hvis den har mindre end 1GB.

Hvis du pinedød vil have en hurtigere maskine, kan det nok langt bedre betale sig at købe en ny bærbar. Du kan sagtens få en bærbar med dual core CPU til under 3.500kr.
Jeg må give kro ret.. Der kan meget nemt opstå varmeproblemer, hvis du forsøger at sætte hurtigere CPU i den..

Hvis den kører for sløvt, så prøv med en grundig oprydning, afinstaller ubrugte programmer, slå evt programmer fra i opstarten (kør - msconfig), slå grafik-gejl fra (i XP, højreklik på baggrund - Egenskaber - Udseende - Layouttypen windows klassisk) og (højreklik på denne computer - egenskaber - Avanceret - Ydeevne)...

Ellers som kro også foreslår, så invester i lidt flere ram..

Mvh

Mark Herskind

Havde ikke lige fanget at det var en bærbar, kan kun sige at det kan ikke svare sig at opgradere cpu'en.

 

Christian

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis