havetraktoren tar' ikke ved.

den vil kun lige ta en halv runde og så klikker den i starteren, og jeg har lige sat en anden på, så det var ikke problemet, så troede jeg det var batteriet og skiftede det også, men det hjalp heller ikke, og har poleret kanten på svinghjulet til tændingen, hjalp heller ik. er der nogle der ved noget om hvad der kan være problemet vil jeg blive glad, jeg købte den i sidste uge og har kun brugt den en gang, da jeg startede den lød den lidt træt og tog først ved efter 8-10 sek. det var det samme de 4 gange jeg startede den, den dag, og nu efter en uge og en del bøvl vil den ik. mvh. dannyconfused det er en murray sentinel 155/102 der er benzin pumpe på, som nogle mener tager en masse strøm, ved det ik.
den vil kun lige ta en halv runde og så klikker... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
din model findes ikke på Murray's side, den må hedde noget andet. dem der er har jeg kikket lidt på , jeg fandt ingen med elektrisk benzinpumpe. Årg. , stelnummer og hk. ?

Nogle påhængsmotorer har en lille pumpe i stedet for en choker, men jeg tror ikke B&S har det.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

din model findes ikke på Murray's side, den må hedde noget andet. dem der er har jeg kikket lidt på , jeg fandt ingen med elektrisk benzinpumpe. Årg. , stelnummer og hk. ?

Nogle påhængsmotorer har en lille pumpe i stedet for en choker, men jeg tror ikke B&S har det.

hej det er en 155-102 årgang 18-02-2003. model. 405601x50A.
nu har den jo været startet men nogle gange tar den ik ved og det er som den forvarmer i ca. 10 sek. og der kommer den der lyd svag pivelyd og når den tar ved er det som den ik kan trække motoren rundt. jeg er ik sikker på om det er en benzinpumpe, det var gutten jeg købte den af, og han sagde den tog strømmen, der er godt nok nogle ledninger ved kaburatoren i et underlig stik men tør ik rykke for meget i det, vil helst ik ødelægge noget, alle andre stik og kabler er renset, så der skulle ik være fejlstrøm og dårlig forbindelse, håber det kan hjælpe til et svar, mvh. danny
Citat fra briggs

Briggs & Stratton kører ikke med brændstofpumpe, nogle har dog en lille vacumpumpe på siden, men det er kun de nyere modeller.

hej, det er muligt det er vaccum, skal den ha strøm for at virke, og kan den muligvis tappe strømmen når den starter. den er fra 2003, mvh. danny
Der er ikke noget der skal forvarme på en benzinmotor, når du drejer nøglen skal lortet fandenhyleme køre. Pumpen er ikke elektrisk og tapper dermed ikke strøm. Hvis traktoren taber strøm uden du bruger den er det højest din ensretter der er i udu og så skal du have en ny stator, ikke starter, men stator!
Annonce
Citat fra briggs

Der er ikke noget der skal forvarme på en benzinmotor, når du drejer nøglen skal lortet fandenhyleme køre. Pumpen er ikke elektrisk og tapper dermed ikke strøm. Hvis traktoren taber strøm uden du bruger den er det højest din ensretter der er i udu og så skal du have en ny stator, ikke starter, men stator!
.................hej, jeg ved ik om den taber strøm, den reger bare som der ik er strøm på , så kan man 2 dage efter gå ud og så starter den, har lige prøvet igen og den vil ik, men jeg har fundet ud af batteri kablerne og den røde ved starteren bliver vildt varme hvis jeg prøver at starte for længe, ka det være stator og hvor sidder den, mvh. dannyconfused
Statoren sidder under svinghjulet og ensretteren sidder på statoren. Statoren er den der lader akkumulatoren op og svinghjulet er rotoren med magneterne. Ensretteren sørger for at strømmen kun kan løbe fra statoren til akkumulatoren og ikke fra akkumulatoren til statoren og laver vekselspænding om til jævnspænding. Til at holde spændingen nede på 14,5v er der en 'zenerdiode' og hvis den er deffekt vil akkumulatoren begynde at koge!
Har haft det samme problem, skiftede startrelæet og var kørende - troede jeg - den stopper ca hver 5 min,
nogen den ved om det er statoren den er galt med, eller måske platiner - det er en 15.5 Briggs & stratton på en murray sentinel lidt over 10 år gammel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis