Vandbaseret maling på tøj.

Hej!
Jeg har malet køkken, og (selvfølgelig) fik jeg maling på mine nye cowboy-bukser. Jeg tog det imidlertid helt afslappet, for vandbaseret maling kan jo vaskes af med vand bagefter....ikke sandt?? Nej, efter 2 omgange i vaskemaskinen + en omgang pletfjerner sidder pletterne der endnu. Kan der gøres noget ved det??? Bortset fra at huske at skifte bukser næste gang!!

------------------
Kirsten48

Kirsten48
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vandbaseret maling har den egenskab at mens det endnu er vådt kan det vaskes af med vand, men når det hærder/tørrer bliver det nøjagtig ligeså hårdt og umuligt at fjerne som den almindelige gamle maling. Desværre - husk at skifte bukser næste gang eller få pletten vasket med det samme (mens malingen er våd endnu).
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tørret, vandbaseret maling kan opløses med acetone. Hvis det er en enkelt plet, gnubber du med en klud påført acetone i stor mængde. Skift til nyt sted på kluden hele tiden. Hvis det er større pletter, kan bukserne lægges iblød og vaskes i acetone. Beholderen skal være absolut tæt, da acetone er meget flygtigt og forsvinder hurtigt. (Husk at visse plastbeholdere opløses af acetone)
Acetone er noget stads, så sørg for god ventilation. Du kan også bruge cellulosefortynder, som er mindre skrapt, men ikke så effektivt.
Venlig hilsen hpal
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Prøv at putte et lag brun sæbe på pletten.

Læg den i en lukket plastpose i et par dage og vask den så almindeligt.

Rådet fik jeg af en sælger inden for maling der ofte fik maling på sit pæne tøj, men hans kone lærte at tage det afsleppet på grund af malingsfjernemetoden.

Held og lykke

Majbritt
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også