Stihl Av o34 Kædesmøring

Min motorsav vil ikke give olie til kæden . Har prøvet at lade den stå med petroleum nogle dage og det kunne fint komme ud. Bare ikke når der kommer rigtig kædeolie på . Når maskinen er stoppet kommer der en smule ud. Har indtryk af at det er ellers en fin sav der starter nemtbiggrin
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var værre!
Ved godt man siger det er forbudt, men jeg ville prøve at blæse med trykluft i olie røret og skrue låget af olietanken hvis det bobbler i olietanken er der hul igennem, prøv så at starte den og se om det hvirker, måske det barer er noget snavs.
Ellers vil jeg mene det er oliepumpen der er stået af og jeg ville gå ud og kigge på en ny sav, det er jo en gammel maskine og en ny oliepumpe er dyr.
Selvom det er en stihl kan den godt gå i stykker, det er bare sjældent man hører om det.biggrin
Ja det kunne det godt være, eller som sagt skidt i systemet.
Hvad med skruen til at justere oliemængden det er ikke bare den der er skruet i? jeg mener der er justerbar oliepumpe på en 034´er.
Har du prøvet at starte den uden sværd og kæde, så kan du se om den pumper olie ud?
Har prøvet uden kæde og sværd. og med rensning. Har ikke kunnet finde en jurstereskrue.....og så vidt jeg har kunnet finde ud af er det ikke alle 034er der har.
En ny olie pumpe er ikke dyr og selv om din 034'er er en ældre sav kan den sagtens bære en ny pumpe, hvis den ellers kører godt.
Det er dog ikke sikkert at pumpen er steget af.
For enden af suge slangen sidder der et filter - det kan være stoppet. Prøv at rense tanken med lidt benzin. Du kan også fiske slangen med filter op af tanken med et stykke ståltråd som du bukker som en lang krog. Tag så filteret af slangen og blæs det rent med trykluft.
På akslen sidder der en plastik ring med et skrueformet snekkedrev som koblingen driver med rundt og som så driver oliepumpen. Denne plastik ring kan blive slidt og skal så skiftes. Den er meget billig og du kan sagtens skifte den selv.

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis