korsørg 6 hk motor

Hej er der nogen der ved hvor man kan købe et udstødning til en korsør motor. Da den er meget rusten det er kun et spørgsmål om tid før udstødningen ryger.

Har tængt at jeg gerne ville have strøm i min båd til laterner + gps.
Er der et system man kan købe at påsætte motoren.
Ved nogle var med Dynastarter, men er godt tilfreds med håndsving start.
Er der andre muligheder.
Min motor er af model FUF
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
www.mysigma.dk prøv dette link

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg har en z16 Holstedbro med en kosør 6hk.. når du siger udstødning.. så mener du vel hele kassen der rummer udstødning og indsugning fra kaburator.. da jeg købte min var der en ny manifold på .. det er en speciel kasse der koster kassen.. den kan købes hos www.aeroe.dk den koster kassen ca 3500 k .. en underlig konstruktion jeg som er maskinarbejder ikke kan greje.. det er hos marstal,, men det er flinke folk du møder.. jeg har strøm til lanterner lys i kabinen, til en radio med kassettespiller, der går fra et batteri på 75amh der skal lades op efter ca 20 timer med fuld blus. der er sikringsbox der styrer hver del ( kan købes i biltema) men samkoblingen kræver en fagkyndig.. kan ta nogle billeder hvis du ønsker..

Hald
Jeg kan købe en kosør 12 hk med ny manifold, dog er selve motoren en der pt skal laves. Men virker den manifold til min 6 hk. efter hvad jeg kan se på mysigma.dk er det de samme reservedele til 6 - 12 hk. Eller er jeg gal på den.
jeg går ud fra det er en vandkølet manifold.. hvis det er det , så kan du ikke bruge en fra 12hk, til 6hk.. det har jo noget med 1--2cylinder, manifolden er bredere på en 12 hk.. frem med muldvarben der er ikke nogen omvej.. køber du en brugt, kan du måske køre få år.. køber du en ny, ja så har du manifold i mange år..

Hald
Et ekstra spørgsmål ang: korsør motor har været inde på http://www.mysigma.dk/ og set i håndbogen at man skal putte olie ved stævnrøret. Men der står ikke hvilken er det stævnrørs fedt ? eller det samme motorolie SAE 30? Som der skal i motoren.
Der står også der skal noget i excentriken hvad er dette og hvor sider denne.
Hvilken olie skal der i denne have.


MVH andy
Annonce
Hej Brandorff,

- der skal ikke olie ved stævnrøret, med saltvandsbestandigt fedt i smørrekopppen, der drejes 1-2 omgange før hver sejllads.

Hvis du kikker med oven på excentriken (det er lidt svært at forklare - men i ud fra motoren sider der en rund dims '260' der via en oval bevægelse driver pumpen) uden på denne sider der er en ring der er forbundet med pumpen og oven i denne ring er der et lille hul, og heri giver du den lidt olie ved hjælp af en gammeldags oliekande. Giver du den for meget løber det bare ned over motoren og bekytter denne, Excenrikken arbejder relativt langsomt, så du får ikke noget oliesprøjteri.

Med henblik på manifold, hvis du ikke kan få en ny fra Marstal og den gamle ikke er spist helt op så prøv at ringe til smeden i Undløde, han skulle iflg. flere tråde kunne lidt af hver, incl. reparation af manifolde.

>>Hilsen Lars cool
for en god ordens skyld, så drejer man fedtkoppen EFTER sejlads, for at sikre tæthed når man forlader båden, og så er det der også når man starter ud. Fedtet hedder ganske enkelt stævnrørsfedt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Brandorff,

- vandet skulle helst ikke løbe ud/gennem af dit stævnrør, fordi du ikke har drejet smørekoppen for så har du et større problem, men der sker ikke noget ved at gøre det i starten af en tur og ved slutningen for du vil opserver at der ikke kan komme mere end en hvis mængde ud.

Jeg har en rutine at jeg altid gør det når gør det altid i forbindelse med at jeg åbner og lukker for benzinen, sådanne rutiner er gode for så glemmer med det ikke.

Fandt du for resten ud af noget med dit udstødningsproblem ?

>>Hilsen Lars cool
Vil lige indskyde at, der findes oliesmurte stævnrør, som kan bestå af en stykke gummislange, med et bøs, som indeholder 1stk.pakdåse, 1stk kugleleje et afstandsstykke, 1 kugleleje og en pakdåse mere samt en oliebeholder med slange til føromtalte bøs, således at, der er olie mellem pakdåserne og lejerne kører deri, en god løsning.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis