Husvandværk

Jeg har købt et husvandværk som skal trække vand fra en gammel ajlebeholder,som i dag bliver fyldt med vand fra tagrenderne.Den dag jeg monterde den virkede den upåklageligt,men efter en måneds pause skulle jeg til at vande,men den vil bare ikke trække vand op til pumpen,jeg har fyldt vand på den og jeg kan også høre at pumpen laver tryk og jeg lufter ud, men når luften er væk falder trykket og det vand som er i pumpen bliver i den.Hvad pokker gør jeg forkert.
Mvh
Torben
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er sugesiden helt tæt, så den ikke suger falsk luft?
Er der en si på sugeledningen som kan stoppe til?
Jeg har også været ved at blive drevet ud i vanvid over en tilsvarende pumpe, men til sidst kommer det.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej ktm
Ja,jeg har haft sugehovedet oppe og filteret er rent og den trækker ikke falsk luft ind,jeg prøvede også at sprøjte vand ind i hullet til spædevand,men intet hjælper.Da jeg monterede pumpen første gang fyldte jeg bare spædevand på mens den kørte og den virkede med det samme,men det var nok bare held
Mvh
Torben
Hvis jeg har spædet meget kraftig og vedholdende og andre forhold er i orden, er det altid lykkedes til sidst, selv om jeg har været svært ræd for lejerne i pumpen.
Kan du slippe af sted med at sætte en slange med en tragt på spædehullet, kan det måske hjælpe.
Lortet kan jo da i sidste ende også være defekt, meeeeen-----

Min pumpe er en fra HN og har virket fint, når jeg får liv i den. Nu har den stået og flydt ude ved brønden i haven i et par år, så det er nok lidt tvivlsom om den nu virker længere! :-(

Med venlig hilsen
ktm

 

Hullet til spædevandet passer nøjagtig til en 1/2 tomme vandslange og jeg har virkelig fyldt pumpen både mens den kørte og hvor den er stoppet.Hvis jeg holder håndfladen over spædehullet stiger trykket men det er ikke vand men luft der laver trykket.Når luften er ude falder trykket og trykket er væk og pumpen kører bare med det vand der er i pumpen og selv om spædehullet er åben kommer der ikke en dråbe ovenud.Nu prøver jeg i morgen igen ellers får Jem og Fix til at bytte den på garantien
Mvh
Torben
Har du en kontra ventil ude ved suge filtret?
Hvis ikke kan vandet løbe tilbage, så røret/slangen er fuld af luft. Når du spæder skal afgangen være åben, så den kan komme af med luften.
Hvis den har været kørt meget varm kan pakdåsen være blevet utæt.

Personlig ville jeg nok have valgt en lille dykpumpe til at pumpe vandet med.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Hej Flemming
Jeg kan godt følge dig i det med kontraventilen og det skal undersøges når jeg kommer hjem fra sommerhuset på Mandag.Jeg valgte Husvandværket da den skal trække en vandspreder og jeg tror ikke at Dykpumpen kan lave nok tryk.
Mvh
Torben
Hej Toje

Har selv et husvandværk.
Som Ktm skriver skal sugeside være supertæt. Din sugeslange skal helst "hænge" lodret ned fra pumpen for at undgå luftlommer. Og så skal du ha' en kontraventil på enden af sugeslangen. Så burde det køre.

Jeg ville ikke bruge en dykpumpe da en sådan ikke kan "trække" en vandspreder ell. lign. (har prøvet.... :-)
Når I skriver, at I har et HN vanværk, er det så en Purapress?

Sådan en fætter har jeg og det giver også problemer. Er der indbygget kontraventil på den eller skal man selv ud og investere?
Hej
Hvordan gik det så lige med husvandværket.Jeg købte i Biltema et sugehoved med kontraventil indbygget. 39,95 kr og nu kører det bare.Så tak for alle de gode råd der kom.
Mvh
Torben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis