Puch Maxi hjælp - haster

min søns puch maxi er pludsligt holdt op med at kunne starte.
den blev kørt tør for benzin og efter påfyldning har vi ikke kune starte den.
jeg har bikset lidt med den og har fundet at :

- det er to-takts benzin der er kommet på
- det er fin gnist på tændrøret
- tændrøret er vådt og sort (sidstnævnte er nok ikke et godt tegn ?)
- benzin tilførelsen til karburatoren er ok
- kompressionen virker fin, er ikke mindre end da den fungerede.

Har nogen en ide(er) til hvad jeg kan kigge på ellers ?

På forhånd tak.


Med venlig hilsen

wapib
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er for meget olie i Benzinen så kortslutter dit tændrør.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Takker.

Jeg har også checket kaburatoren og udstødning, mer er ikke noget der tyder
på at de er tilstoppede. Så jeg vil lave en helt frisk 2% blanding og se hvad det gør af forskel.

Underligt nok kører motorsaven fint nok på benzinen jeg tappede af
knallerten, men saven er måske ikke så kræsen ;-)

mvh wapib
Det er ikke sikkert det virker, men prøv at tag tændrøret af og sikker dig at der er en rimelig afstand mellem den lille "bøjle" og "studs" som gnisten går mellem, ellers kan du tage en skruetrækker eller tang og øge afstanden lidt. Der efter så tag noget køkkenrulle eller bare noget papir og tør a mellem "bøjlen" og "studsen"
Jeg tror ikke det er det, men prøv at tag det midterste stik ud under lygten, på den måde kan du sikrer dig at det ikke er i lygten der sker en kortslutning, man kan aldrig vide smile Hvis den så starter kan du a gode grunde ikke slukke den på kontakten, men i stedet skal du rykke tændrørshætten af, men pas på at du ikke får stød, det kan godt kildre lidt biggrin
"studsen" og "bøjlen" er der nogen kænder den.!
hvad de ikke viste hvad de hedder.!
det er elektrode afstand 0.40 mm på tændrøret

hvist tændrøret er våd go sort er det fordig der er mange
start og stop med kold motor
hvist tændrøret der har lyst kaffebrunt. så har motoren det godt.!
en indskydelse.. hvordan blander du benzin og olie?? hvis du blander direkte i tanken med olie først kan du risikere at olien er løbet direkte i karburatoren først. Og så får du en for fed blanding der kortslutter dit tændrør i første stempelslag.
Brug noget brandfarligt karburatorrens og skyl tændrøret.. Du kan også lige lade den suge noget lightergas i indsugningen, så burde den suge en evt. vandperle gennem systemet og få brugt det olie der er i karburatoren.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
åhh det er jo et gammelt indlæg.. den kører sikkert fint nu.. vi har bare ikke fået tilbagemelding.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

det er nemmere at blande i 10L benzindunk
hvist det er 2% blaning. skal der 10 L benzin i dunken
og hælde 2 deciliter "grøn"olie i.!

hvist du blander i benzin tank skal du lukke for benzinhanden
og ryste hele moleviten.!
Tak for hjælpen alle sammen. Den kom til at køre, men kun i kort tid :-(

Nu kan den starte men så snart man drejer gas håndtaget over midten går den ud ! Nogen ideer til hvad det kunne skyldes ? Det lyder mest af alt som om den får for meget/lidt benzin. Eler hvad med olie blandingen - jeg kan jo have regnet forkert !!!

På forhånd tak.

benzin til førelsel til kaburator er i orden.!

har du renset kaburatoren i dyserne og svømmerhuset
og hoved dyse

svømmernålen.

jeg glemte at sige.
 
at rense svømmernålen og dens dyse.!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis