Udskiftning af gulv i carport (belægningssten -> beton)

Hej

Jeg har en 60 m2 carport, hvoraf de 25m2 er et skur. Skuret er isoleret i vægge og loft, men står på belægningssten. Belægningsstenene skråner, da carporten i virkeligheden bare er bygget oven på en eksisterende belægning. Carporten bæres af stolper på punktfundamenter, og ligger ikke af på selve belægningen.

Der er altid klamt/fugtigt derinde, mit gæt pga gulvet. Kan nogen give mig ret i at gulvet er årsagen?

Se skitsen med tilhørende snit: http://www.lav-det-selv.dk/forum/attachment.php?attachmentid=6565&stc=1&d=1210940931

Snit A-A: http://www.lav-det-selv.dk/forum/attachment.php?attachmentid=6566&stc=1&d=1210940931

Jeg vil gerne skifte gulvet ud til et beton-gulv, jeg havde forestillet mig noget i retning af dette:

http://www.lav-det-selv.dk/forum/attachment.php?attachmentid=6567&stc=1&d=1210940931

Mine spørgsmål:

1) Vil betongulvet afhjælpe mine problemer med fugt osv?
2) Hvilken opbygning (hvor meget beton, hvad skal være under betonen osv)
3) Anbefalinger til materialer?
4) Anbefalinger til fremgangsmåde?
5) Hvordan skal jeg afslutte gulvet - skal jeg støbe det ud under bundremmen i væggen, eller skal jeg forsøge at klodse nogle fundamentsblokke ind under remmen før jeg støber?
6) Og gad vide hvad det koster...confused

Gode tips og ideer - jeg vil gerne supplere med nogle fotos, men har dem ikke ved mig lige her.
Hej Jeg har en 60 m2 carport, hvoraf de 25m2 er... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Opfølgning:

Tog mig sammen:

dag 1 : tøm skuret, køb materialer, bræk belægningssten op

dag 2 : Grav ud - ca. 7 m3 komprimeret stabilgrus med underliggende sindsyg hård lerlag. Læg lecablokke rundt som "sokkel" Lang dag!

dag 3 : Læg 150mm siloering ud, armering, bland 2,5 m3 beton (tvangsblander) og voilà, 20 m2 støbt nyt gulv

Så mangler der bare småtingene. Tak for input her fra forumet!

PS: Epoxymaling e.l., der giver en lys blank og rengøringsvenlig overflade - hvor får man fat i det henne?

Fine billeder må man sige :-)

jeg står og skal lave noget af det samme, pånær at jeg har allerede et støbt betondæk (dog uden isolering) men skal lave nogen nye stolper med punktfundamenter, da de gamle var sat direkte i jorden og nu er ved at være rådnet væk..
jeg havde så tænkt mig at sætte stolper med støbt fundament for måske hver 1.5 meter og så lave en træramme væg, MEN jeg er blevet lidt i tvivl omkring afslutningen imod terræn uden under træremmen, og kan så se at du endte med at ligge nogen leca blokke ned, er det blevet en god løsning ?
og hvor dybt er leca'en egentlig lagt ned? jeg går ikke ud fra at den er lagt i fundament dybde da den vel ikke skal bære noget som helst.. bare tjene som sokkel så træet ikke rådner nede fra?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Mine leca blokke lage jeg til 60 cm under terræn. Huset er nu imidlertid solgt, men det blev en top god løsning.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også