overpriser

PRIS JUNGLEN

Har i prøvet at regne på prisen før i køber?
For eksempel så jeg at BILKA har raftehegn ø 50mm længde 2,2 meter, normal pris ca. 39,75 kr. (det giver en m3 pris 9.206 kr.) tilbudspris 25,95 kr. stk. giver er m3 pris på 6.000 kr.
Normalpris på rundstokke imprægneret er fra 5.000 til 6.000 kr. Hvordan kan et så stort firma tillade sig at føre kunderne bag lyset? Deres pris er IKKE billigt, prøver bare at narre dig.
Rundstokke er normalt lavet af små stokke, toppen af træet som også bruges til fremstilling af papir og pris på papir træ er ikke ret stor.
Man må sige at: den store, narre den lille.
:twisted: sad
træmanden
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Træmand.
Og velkommen på LDS.
Sådan har det altid været i forretnings brancen, jeg kan huske at vores Købmand havde et tilbud på små "frække æsker" til 3,00 Kr. pr. stk. 3. stk æsker 10,00 Kr.

V.h. Håndværkeren
raften er rund, så du skal lægge omkring 20-30% ekstra oveni din 50x50, da man jo ikke lægger rafterne så de fylder MEST muligt.

Men det er da også underordnet hvad KUBIKmeterprisen er. Som ejer af et udskiftningsmodent hegn kigger jeg da langt mere på KVADRATmeterprisen, velvidende at jeg skal bruge over 50 meter i 1,80m højde. Men jo det er blevet dyrt at købe byggematerialer. FRa jeg fik de første tilbud for 2 år siden og til nu er priserne på NÆSTEN alle materialer steget med over 30%. Beton er steget med omkring 100% siden 2003. Det er altså HELT normale priser. Herudover så tror jeg nu ikke på at folk køber raftehegn i bilka. Udvalget er jo langt større hos din lokale trælast eller byggemarked.
Citat fra Twist

... det er da også underordnet hvad KUBIKmeterprisen er. Som ejer af et udskiftningsmodent hegn kigger jeg da langt mere på KVADRATmeterprisen, velvidende at jeg skal bruge ....


Sådan ville jeg personligt også vælge at se på det wink
Undrede mig også bare over "træmanden's" beregninger...

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Twist,
Hvis Bilka har hegnene, er det vel et udtryk for at folk køber dem.....
Min erfaring er at man skal være på vagt for før og nu priser, tit det rene fup.
Man må sammenligne med andres priser, og så afgøre om det er et tilbud man vil gøre brug af. Man kan da godt gi' sig til at regne alle mulige kubikmeterpriser ud for at se om prisen er rimelig, men da tingene tit kommer fra " billiglande " er det nok ikke fremstillingsprisen, der er basis for salgsprisen, men derimod hvad sælger mener, det kan sælges for. Hvad angår Bilka, så tror jeg alle reklamerne om billige varer, får mange til at mene at sådan er det, men det er tit ikke tilfældet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis