Snøfte en Marstal

De er nok nærmest til Håndværkeren. Men hvordan f----- snøfter man en Marstal motor confused . Jeg har prøvet alt, hvad jeg kan finde her i forum. Men den er stadig svær at starte.

Hilsen Lars.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
indtil håndværkeren svarer, kunne det være rart at vide motorstørrelse, karburator type, samt hvad du mener med snøfte. Der var noget engang, som hed snøftekarburator, og man snøftede ved at turne motoren et par gange til næsten top, lade den selv vippe tilbage, og så trække den helt rundt. Men så skal det godt nok være en gammel svend.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs.
Det er en 6 Hk. ( iflg. sælger ) 4 takt med en Solex karburator, alder kender jeg ikke, typeskilt mangler. Den havde problem med karburator, der kom ikke nok benzin, så den fik ny tank ( den gamle var utæt ), der er vandudskiller, og jeg satte benzinfilter på, skilte karburator og rensede den, ( alle dyser er blæst igennem ) og er tæt. Men jeg synes den er svær at trække op, den vil ikke rigtig hive benzin op. Jeg gav den 2 dråber gennem tændrørshullet, og den snurrede ved første klik fra magneten. Der er iøvrigt fin kompresion på, den fik renoveret ventiler, og pakninger sidste efterår.
Hilsen Lars.
hvis der er en "tipper" på din karburator, så skal den trykkes ned for at hæve benzinstanden i karb. det er en knap på svømmerhusets top. den trykker på svømmeren så nåleventilen ikke lukker. husk at slippe når der kommer benzin ud, nu får motoren så lettere ved at suge benzin til sig indtil normal stand nås, bruges i stedet for choker. det er heller ikke uvæsentligt hvordan din luftskrue til tomgang er indstillet, prøv at skrue helt i og halvanden omg. ud igen. finindstilling foretages med motoren i gang.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har netop haft samme problem med min( godt nok en Kosør 6hk) men også med en solex, den fik heller ikke nok bensin, men efter at jeg stillede den efter manualen(kan findes på www.mysigma.dk ) starter den nu i første hug, der er 2 skruer der kan stilles på , luftskruen den øverste 1/2.- 1 1/2 ud, den nederste strålespidsen (mængden af bensin) 1-1 3/4 ud., det var min strålespids der var skruet næsten helt i bund.. Snøfteventilen, er til at lette trykket når du tørner den..

Hald
Du snøfter din motor ved at trække i håndtaget så du kan høre at den suger luft/benzin ind, men du må ikke trække den over når du snøfter men lade håntaget gå lidt til bage sådan en gang eller to, hvorefter du trækker den igang. For at den så skal snøfte lidt ekstra benzin ind lægger du lige hånden for indsugnings hullet i kaburatoren.

V.h. Håndværkeren
Jeg takker. Det må da lige prøves, men dynastarteren kommer alligevel på, jeg skal have strøm i båden, og så for lidt sikkerhed. Når jeg er ude med barnebarnet og konen, skal de også kunne starte den, er jo over 50, så alt kan jo ske.
Hilsen Lars.
til håndværker..

Hvad sker der hvis man trækker over...jeg har en snøfteventil øverst på cylinder.. åbner den , ved start.. trækker og når den begynder at (ka selv. bang- bang) så lukker jeg , og næste hug så kan den selv.. tøf-tøf. og det kører..
Hald
Hej Hald.
Det er ikke en snøfte ventil du har siddende på toppen af din cylinder, men en reduktions ventil. Den tager noget af trykket imellem stempel og top så du har lettere ved at trække den over forbrændings punktet. Er det en SAAB Diesel du har ?

V.h. Håndværkeren
nej det er en kosør6hk.. ja klar snak du siger der .. men den snøfter vel også når jeg løsner reduktionsventilen.. ??? den er i alle falle lettere at trække bensin i motor..

Hald
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis