Pinnacle studios

Hej
Jeg sidder med PS version 10.0, og har det problem at jeg kan fint hente filmene ind og redigere i dem. Men så snart jeg brænder filmen ud i det de kalder DVD.

Ja så kan jeg kun afspille denne på min Computer, smider jeg den i en dvd maskine får jeg fejl eller den siger disken er tom.

HVORFOR????

Håber der er nogle klogehoveder der kan hjælpe

Hilsen

Henrik Iversen
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et spørgsmål om hvilket output format du vælger, Pinnacle har mange, DVD "kvalitet" er ikke det samme som DVD "format". Jeg bruger "kun" version 9 og der skal man vælge "MPEG" som output. Og personligt, så bruger jeg efterfølgende et DVD author software til at konvertere MPEG filen til .VOB med menuer osv. da DVD author delen til Pinnacle er meget begrænset, og langsom at arbejde med.
Ja jeg kan godt se at jo mere jeg smider på skiven jo mindre kvalitet bliver den i, det er jeg helt med på.

Det jeg bare så gerne vil have den til er at lave dvden sådan at når jeg smider den i min helt alm dvd afspiller at så kan den spille den.

Kan du ikke beskrive lidt mere hvad dælen det er du gør ??

Jeg har også msn hvis du har mod på det ?? :-)

Hilsen

Henrik
Jeg har også vers. 10 - og kan ikke forklare dig hvad jeg gør, for det virker bare. Men (og det er derfor jeg laver et intetsigende indlæg) - for det første lyder det som om du har din DVD som data (synes jeg at jeg har fået gjort en gang) - men syntes også, at jeg har haft problemer med nogle billige DVD skiver, som kun comp. kunne kende. Må tilføje, at jeg ikke bruger det så tit, at det ligger på rygmarven.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

det underlige er jo at hvis jeg på de samme dvd skiver som jeg brænder PS ud på brænder en ganske alm dvd film ud på kan de fint afspilles i PC, PS3 og alm dvd afspiller.

Derfor fatter jeg det ikke helt
Problemet ligger i at det er PINNACLE der bestemmer outputformatet. Det skal det (helst) ikke være. Pinnacle understøtter nemlig mange formater (også mange forskellige DVD formater som en normal afspiller ikke kan klare), og kun ved at vælge det rigtige format vil det lykkedes dig at få din skive afspillet.

Jeg gør normalt derfor det at jeg indlæser min film i Pinnacle, og i output vælger jeg så en Bitrate som der er til at leve med, og som skaber en fil på omkring 4 GB. Jeg vælger så at output skal være til MPEG fil, IKKE til DVD brænder. Herefter starter jeg TMPGENC DVD Author op, importerer MPEG filen, og laver mine menuer, knapper, easter eggs og special features, og herfra vil jeg så danne et output som .VOB Først DEREFTER tager jeg Nero og brænder .VOB'erne med. På denne måde har jeg total kontrol over min fil fra ende til anden, og evt. problemer vil melde sig længe inden jeg får smidt skiven i en DVD afspiller.

Prøv evt. at tage skiven du har brændt, og læg den i PC'en, og så prøv med windows explorer at se hvilke filer og kataloger der ligger på skiven. Ligger der ikke et katalog der hedder "VIDEO_TS" så kan 9 ud af 10 DVD afspillere ikke læse skiven. I dette katalog skal der så ligge en bunke .IFO og .VOB filer. Gør der ikke det, så har afspillerne IGEN problemer med at læse skiven.

Og jeg beklager, men jeg har ikke MSN.
Annonce
men kan jeg ikke hvis jeg vælger at lave fil der fylder de godt 4 gb, skal jeg så over i et andet program for at lave menuer og alle de ting, hvis jeg har lavet det i forvejen i PS ??

Og kan jeg ikke vælge MPEG format også hente det ind i Nero ?? eller er der et andet format jeg kan vælge direkte fra PS - som så kan hentes ind i Nero.

Mener for at undgå at skulle have ild i alt for mange programmer

Jeg kan godt se at når jeg åbner disken for at se filer, viser den som om der ikke er noget på den, men så snart jeg sætter den i min pc for at afspille vil den gerne.

Men findes der ikke en løsning med filformatet og over i Nero ????
Det er jo op til dig, dit temperament, og den fil du bruger som input. Hvis du har en 100 MB film fra haven, så skal den naturligvis ikke OP skaleres. Men normalt så vil det være nedvendigt at NED skalere.

Pinnacle har "normalt" tre skridt: Capture, Edit og Make Movie
Pointen er at jeg ikke bruger pinnacle til de sidste to skridt, for det kan andet software gøre meget hurtigere og pænere.

MEN... Hvis du VIL bruge pinnacle, også til dine menuer. Så har du kun "et" sted du kan have lavet lort i den. Dine Settings. Når du under skridtet "make movie" vælger output til "disc", så skal du OGSÅ først lige klikke på "settings" og vælge output format til "DVD". Herinde kan du også vælge IKKE at brænde direkte, men at skrive til et katalog på din harddisk, så du kan SE om det er de rigtige filer der er blevet lavet.

Herudover, så er det ikke muligt at der "ikke er nogen filer" på din disk hvis den kan afspille. Så noget gør du forkert når du forsøger at læse disken.

Du skal HØJREKLIKKE på "start", og vælge "stifinder" (#explorer" hvis din windows er Engelsk), og herfra navigere ned til det DVD drev du har sat disken i (eks. esmile. VENSTREKLIK på drevet, og så vil du kunne se alle kataloger og filer.
ja fordi jeg har før brugt tidligere versioner af PS til at "make Movie" og der har jeg fint kunne afspille dem i dvd afspillere.

Men jeg vælger også dvd i settings så den er korrekt og der er jo ikke så dælens meget mere man kan pille ved.

Det program til menuerne hvad hedder det og er det muligt at hente eller få en prøver version af ??

Jeg må prøve det med "make Movie" også se hvad filer den laver det ud til, så den ikke brænder det direkte.

Der er jo også den mulighed istedet for Disc at vælge fil i Make movie ???
Nogle gange hjælper det at sætte brænderhastighed ned. Mange DVD afspillere har problemer med at læse hjemmebrændte DVD'er - specielt efter ca. 1 times tid inde i videoen - dvs. når der skal læses længere ud mod kanten af DVD'en.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

det underlige er at hvis jeg brænder dem ud som iso fil og brænder i nero bagefter virker det fint, men hvis jeg laver dem som direkte vs fil så giver nero mig en fejl ???
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis