Udstyr til sejlbåde på Fyn??

Nogen der ved hvilke butik eller butikker der har et større udvalg af udstyr til sejlbåde på Fyn, gerne så tæt på Svendborg som muligt. Det virker som om motorbådsfolket er bedst betjent i Svendborg.
Jeg tænker mest på rigudstyr som vanter, blokke og reservedele til spil o.lign.
Vores lille sejlbåd behøver ikke en Harken genueaskinne til 40 m² forsejl.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet Christian Dall i Fåborg, han havde som regel et rimeligt godt vare udvalg til sejlbåde da jeg boede på Fyn.
Hej.

I Fåborg ligger en forretning på havnen der hedder "Båd og motor" Er nogle år siden jeg har været der, så husker ikke helt deres udvalg, men mener de er med i en butikskæde der hedder Nautisk udstyr, eller lignende.
Samme kæde har vist en afdeling i Kerteminde, "Bådkommisæren"
I Rudkøbing ligger der også en udstyrsforretning, udvalget er lidt mindre, men han kan skaffe det meste fra de store kæder.

Håber noget af ovenstående kunne hjælpe.


Mvh Sømanden
Hej Sømand.
Det er lige netop den butik jeg mener, jeg husker den blot som Christian Dall da det var ham der startede butikken der på havnen. Det var den gang da stranden lå lige op til gavlen af bygningerne, i dag er det vist nok parkerings pladser mm.

V.h. Håndværkeren
Hej Sømand. Båd og Motor i Fåborg er med i kæden `Nautisk Udstyr´, det er Sejlerbutikken Englandsvej 2 i Svendborg også, og deres katalog er på ca. 450 sider. Jeg har selv lige handlet i Fåborg, og det de ikke har, skaffer de.
Hilsen Lars.
Annonce
Båd og Motor i Faaborg har jeg været i, den er i mellemtiden solgt til Havnens Marine som ligger i Svendborg.
De ting jeg har købt i Svendborgbutikken har ligger over listeprisen fra deres katalog.
De der hovder man sætter på elestikker kostede f.eks. 7 kr pr stk og en pose med 5 stk i kostede 47 kr. Eleskikken kostede 3 kr. mere pr meter end deres katalog og så var udvalget mest til motor.
B&M i Faaborg henter ting hjem men det gør de små butikker i Svendborg også.
Jeg savner Tempobåde i Hundige (Greve) sad
Hvor stor er butikken i Kerteminde? Mener de skulle have et udvalgt i brugte sejlbåde også.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har ikke noget kvalificeret bud på bådudstyrsbutikker på Fyn, men jeg har en historie om Claus V - vel nok den største butik i selve København.

Claus V er også med i "Nautisk Udstyr".

Jeg har derfor handlet der en del, indtil jeg skulle bruge en badestige, som jeg så i "Nautisk Udstyr's" katalog til 1.070 kr.

Jeg tog ind i butikken og hentede én, men da jeg skulle betale, lød regningen på 1.200 kr.

Jeg måtte skændes med dem i over en halv time - herunder citere de relevante paragraffer i (daværende) Markedsføringslov - inden de gav sig.

Det er ikke alene frækt - det er også ulovligt at annoncere en pris, der ikke holder.

Og så er det dårligt købmandskab!! Nu lægger jeg mine bådudstyrs-penge i andre forretninger.

Dan

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
På marinaen i Bogense ligger der en udemærket butik. Der er jo bare lidt langt til Svendborg.
Hvis de har nok til man kan blive inspireret så er det køreturen værd. Ved du hvad butikken hedder??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg mener den hedder sejlerbiksen, og er ejet af en sejlmager. Butikken er ikke den største, men jeg synes at udvalget har været fint.

Butikken i Kerteminde der hedder Bådkommissæren er noget større, med et stort udvalg af tøj.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis