Honda 5 HK påhæng sætter ud under sejlads

Hej alle smile

Jeg har en Honda 5 HK påhængsmotor fra 2006 som desværre sætter ud under sejlads. Det virker som om det kun sker når den går for fuld kraft. Er der nogen som ved hvad dette kan være? Når jeg så trykker på "bolden" igen og denne bliver hård, kan motoren startes igen, dog har den i starten lidt svært ved at tage omdrejninger igen. Nogen bud?

Mvh

McGyver
Hej alle Jeg har en Honda 5 HK påhængsmotor fra... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bare en liter benzin oven i det gamle vil give det "nyt liv" wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Bare lige for at afslutte emnet, så fandt jeg ud af at hvis jeg satte tanken på kistebænken, så kørte den fint. Synes dog stadig "det er for dårligt", at motoren ikke kan suge det fra gulvet. Og stadig, bolden bliver ikke altid hård når jeg pumper før start. Så teoretisk kunne der vel godt være en utæthed, der gør at motoren spilder "kræfter" på utætheden, hvorfor tanken skal stå på kistebænken!? Er det lidt for søgt eller!? :)

Tak for al info!
du skal nok bare købe en ny slange med pumpeboldt på.. den er utæt så når den skal suge for højt/kraftigt tager den luft ind et eller andet sted.
Når du så giver fuld gas når du at bruge benzinen inden den når at suge luft og benzin op.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

prøv om det er tæt ved mortorn hvor slangen går ind hvis der tæt så er det pumpen i mortorn der er svag og en ny mebran i
rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

grandoldman: Ja, det lyder sandsynligt. Det vil jeg prøve når den kommer i vandet igen. Og det passer som du siger, at den kan lige køre en kaburatorfuld og så dør den.

renek: Satte faktisk en ny "kontakt" på slangen, der hvor man klipser den på motoren, men det hjalp ikke. Kan en membran godt være skiftemoden på en motor fra 2006?
Annonce
det ved jeg ikke jeg skiftet den der var på min motor det var ikke samme merke men min hade en lille revne den kunne køre med 3/4 kraft men derover var den død den slugte for meget luft når den havde for meget modstand da den var skiftet kunne den køre uden problemer jeg fortalte mek: hvad det var for en motor og jeg fik et stk.rund gummi skive og en tegning hvordan den skulle settes i
rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Når man tænker på at det er en Honda under 3 år gammel, så skal det være en fabriksfejl hvis det er pumpen. Det er i hvert fald ikke slid og ælde.
Slangen har 4 steder den er spændt fast med spændbånd. Det er sansynligt det ene der er utæt. Det kan jo også være der hvor sugerøret inde i tanken er spændt fast. Endelig kan det være en støbefejl i slangen.
biltema.dk

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

grandoldman: Ja, når den kommer i vandet så får den en helt ny slange og så ser vi. Har checket omkring spændebåndene, men de "ser" ud til at sidde som de skal, men det kan vel ikke se med det blotte øje!? Men i hvert fald nu må jeg lige se hvad er sker med en ny slange..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis