afstøbning af svamp

Hej!

Jeg har lavet en afstøbning af en keramik svamp i gibs. den er i to halvdele så den nemt kan skilles ad. Den har fået mange gange Schellak for at lukke alle åbninger i gibsen. Nu er mit problem at hvis jeg hælder cement ned i, vil det ikke slippe igen. Har prøvet med en blanding af brun sæbe og mad olie og smurt det ned i formen, men stadig vil det ikke slippe.

Min færdige svampe skulle gerne kunne stå ude i haven.

Mit spørgsmål er, hvad skal jeg komme i formen for at det slipper?
Hej! Jeg har lavet en afstøbning af en keramik... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra kold2

så har jeg lavet den første svamp. Det virker bare perfekt, så nu har jeg lyst til at lave flere. -mange tak for alle de gode svar-

Hilsen Cathrinesmile

Denne tråd er værdiløs uden billeder!

smile
Citat fra Metalsnedker

Denne tråd er værdiløs uden billeder!

smile

Næh hør nu her "Knægt" du kan vel nok selv forestille dig hvordan de ser ud, sådan nogle dimser. Så vidt jeg husker har du en god og kreativ knold.
Citat fra Håndværkeren

Næh hør nu her "Knægt" du kan vel nok selv forestille dig hvordan de ser ud, sådan nogle dimser. Så vidt jeg husker har du en god og kreativ knold.

Åh, jeg ber! rolleyes
Hej!
Selvfølgelig skal i have et billede af min fine svamp, men den vil ikke ligge mine billeder ind her på siden. skriver hele tiden at det er for stort. ved ikke helt hvad man skal gøre.Har lige støbt en mer og latexen slipper bare perfekt. smile

Sommerhilsen fra Cathrine
Jeg mener det skal være under 190 k hvis det er jpg

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også