Valg af spær og rem

Så nu skal cyklen endeligt have sig et hjem, så nu skal der bygges et skur til denne. Men så er spørgsmålet, hvilken dimension skal rem og spær have?

Jeg har tænkt mig at lave et skur på 4,2m x 4,2m. Der skal lægges sorte benders betontagsten på et sadeltag med 15° hældning. Jeg havde tænkt mig at lave spærene af 50 x 175 i A-form, de skal ligge med 84cm afstand. Remmen skal så være det samme!?
Alle stolper skal være af 100x100 fastspændt i stolpesko, som bliver støbt i et fundament der skal være under kanten af skuret, med et hul til indgangen af skuret. Skuret skal beklædes med noget klinkeværk hvilket er jeg ikke helt sikker på. Til gulv har jeg en bunke 50x50 betonfliser der passer til formålet.

Men spørgsmålet er bliver spærene og remmen for klejnt eller for voldsomt?

mvh
brumbassen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Prøv at gå på biblioteket og lån "Træ 28" - den svarer så vidt jeg husker på alle dine spørgsmål - der vil du kunne se hvilke dimensioner du skal bruge ved forskellige spændvidder osv.

Mvh
Rasmus
Jeg syntes at mene at have læst flere gang at eks. ringsted spær regner dim. ud for dig og de er ikke dyre med deres spær. Træ er jo dyrt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis