Tuning af VW

Jeg har en Golf 2 fra 91 det er en 1.8i

jeg kunnen godt tænke mig at få et par fif ang. hvad jeg skal gøre for at få
mere end 105HK.

Det der er gjort er at den har fået : Knast 268 schrick, Bolt on filter KN,
2" rør hele veje, chip tuning.

Hvad kan man ellers gør, er der nogen der har prøvet Lattergas på en 1.8i?
Hvad med turbo, eller komprassor?

Morten

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Golf 3 .. har den samme motor? I så fald kan den med kompressor alene
yde 137hk.

Det er en Golf II'er, right? Hvad med et 16V topstykke fra fx. Oettinger, evt
planet så den kører med højere kompression?!? Kombinér det med dyser,
indsugningsmanifold og motorstyring fra en GTI 16V, så burde det vel være muligt
at komme i nærheden af de 139hk sådan en fætter har.

> Det der er gjort er at den har fået : Knast 268 schrick, Bolt on filter KN,
> 2" rør hele veje, chip tuning.

Hvad er der gjort ved bremserne og undervognen? Har den kun fået den sædvanlige
Brian-sænkning eller er du gået lidt mere seriøst til værks?

> Hvad kan man ellers gør, er der nogen der har prøvet Lattergas på en 1.8i?
> Hvad med turbo, eller komprassor?

Kig på http://users.snip.net/~str8g/ han har prøvet lidt af hvert.

Hygge..
Thomas

Hej Morten
Det med 16v topstykke vil jeg gerne fraråde, hvis ikke synsfolkene skal gå
helt i selvsving....
En kompressor fra Palms ville nok være det bedste alternativ, så får du også
det vidunderlige drejningsmoment - Men PAS PÅ......Det kan være vanedannende
!!!!

M.v.h.
Jesper
Det gør de kun hvis du bruger et 16V topstykke fra en Golf GTI. Hvis du køber et
af fx. Oettinger så går det under ekstraudstyr og ændrer ikke på bilen
identitet.

Hele filosofien bag det der med identitet er at du ikke må opgradere fx. en Golf
Manhattan til en Golf GTI. Hvis du fx. lægger en GTI motor ned i din Manhattan,
så bedømmes den til at være en Golf GTI uanset hvad der står på bagsmækken og så
skal du betale en ny afgift. Du må derimod montere en masse ekstraudstyr på din
originale motor (eller en magen til) uden at det går ud over identiteten. En
kompressor er fx. ekstraudstyr, mens en G-lader fra en Golf G60 ikke er det. Et
16V topstykke fra Oettinger er ekstraudstyr mens et 16V topstykke fra en Golf
GTI 16V ikke er det. Nemt at finde ud af??

Hygge..
Thomas

Det med Oettinger topstykket er jeg nu ikke så sikker på !!! Jeg mener at
have læst at effektforøgelsen ikke må overstige de magiske 20% og til det
gælder bl.a. K&N filtre, chiptuning, knaster m.v. Så mit bud vil være at de
ryger i flæsket på ham, hvis han stiller op med et 16v topstykke...

M.v.h.
Jesper
Annonce
Jo du må tune lige så vildt som du har lyst til på den originale motor,
sålænge der ikke er tale om en ombygning. Man kan læse om reglerne på
Told&Skat hjemmeside eller på min hjemmeside under tuning.
Men med skiftet fra 8 - 16 ventiler ville jeg nok kontakte Told & Skat først
det koster jo ikke noget at spørge og kan spare en for en del problemer
senere.
Henvend dig derfor til rette instans først, vi andre her i gruppen gætter
mere eller mindre.

--
Tom

Hvor på Told&Skat har du fundet det? Jeg finder kun en masse bøvl om
selvangivelser og den slags. Har du et link?

Hygge..
Thomas

>
>Det der er gjort er at den har fået : Knast 268 schrick, Bolt on filter KN,
>2" rør hele veje, chip tuning.
>

Jeg har fået 101 hk på min Golf II fra 1991 (1.8 Pasadena) ene og
alene med en Hartmann udstødning og et K&N luftfilter...

>Hvad kan man ellers gør, er der nogen der har prøvet Lattergas på en 1.8i?
>Hvad med turbo, eller komprassor?
>

Jeg kan kun anbefale dig at snakke med Palms Auto, www.dimsport.dk,
han ved en masse om Golf-er og nogle af mekanikerne dernede har også
nogle kanontfede Golfer. Blandt andet er der en som har 210 hk ved
hjælp af turbo!

Eller Morten kan sælge sin egen bil og købe min...He he he....
Så får han både turbo, intercooler og alt hvad han ellers kan drømme om.....

M.v.h.
Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis