kalksprøjte

Hej.
Er der nogen der har erfaring med en Ammer kalksprøjte(hi-qua)?????. Vi har meget der skal kalkes, så den ville jo være smart hvis den dur.....
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej har kun erfaringer med kosten og det er hårdt arbejde. Men kan du ikke ligge et link til den sprøjte

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har aldrig hørt om at man kan sprøjte kalk på. Men for din egen skyld spørg hos Skandinavisk Jurakalk, de ved hvad du skal gøre.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Hej. Tak for svarene. Jeg har nu købt og sprøjtet mit hus med en "ammer" kalk sprøjte.Det tog ca.3 timer ialt for 148 m2 hus med 2 murede gavle. Jeg sprøjtede og konen tog rundt i døre og vinduer.Så det er noget hurtigere og vi har ikke ondt i armene.Fik sprøjten på prøve da der åbenbart ikke er nogen der har kalket hus med sådan en før.Men det virker og vi har nu købt den.
OBS angående vejr forhold. Følgende anbefaling ifgl. http://www.mur-tag.dk/MUC/udfoerelse/Kalkning.o.htm:
"Kalkning udføres bedst forår og efterår, når vejret er tåget eller diset. En høj luftfugtighed og ikke for høj temperatur giver gode betingelser for, at kalken kan hærdne langsomt og dermed blive mere bestandig. Der må ikke kalkes i stærkt solskin, regn eller, når der er udsigt til frost."

 

Ja vi ved det godt, men det er godt nok ikke nemt med det vejr vi har nu.Har kalket mens der var skygge på... Kan jo ikke vente helt til efteråret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis