kalksprøjte

munch
munch
9 7752
Hej.
Er der nogen der har erfaring med en Ammer kalksprøjte(hi-qua)?????. Vi har meget der skal kalkes, så den ville jo være smart hvis den dur.....
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Fiahgt
Fiahgt
2195 9240
Nej har kun erfaringer med kosten og det er hårdt arbejde. Men kan du ikke ligge et link til den sprøjte

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

munch
munch Trådstarter
9 7752
ved ikke lige hvordan man linker, men gå ind på: www.america-thisted.dk og i højre side lidt nede står der "søg på varenr." Skriv 572 der så kommer den frem. De har den osse hos: www.p-lindberg.dk og prisen er næsten den samme. Ved osse at de har den i specialbutikkerne (tidl.BP)..
Høkeren
Høkeren
336 3000
Jeg har aldrig hørt om at man kan sprøjte kalk på. Men for din egen skyld spørg hos Skandinavisk Jurakalk, de ved hvad du skal gøre.

God fornøjelse med dit projekt.

Med venlig hilsen

Tibberup Høkeren

www.tibberuphoekeren.dk

Annonce
Annonce
munch
munch Trådstarter
9 7752
Hej. Tak for svarene. Jeg har nu købt og sprøjtet mit hus med en "ammer" kalk sprøjte.Det tog ca.3 timer ialt for 148 m2 hus med 2 murede gavle. Jeg sprøjtede og konen tog rundt i døre og vinduer.Så det er noget hurtigere og vi har ikke ondt i armene.Fik sprøjten på prøve da der åbenbart ikke er nogen der har kalket hus med sådan en før.Men det virker og vi har nu købt den.
Decollage
Decollage
383 9320
OBS angående vejr forhold. Følgende anbefaling ifgl. http://www.mur-tag.dk/MUC/udfoerelse/Kalkning.o.htm:
"Kalkning udføres bedst forår og efterår, når vejret er tåget eller diset. En høj luftfugtighed og ikke for høj temperatur giver gode betingelser for, at kalken kan hærdne langsomt og dermed blive mere bestandig. Der må ikke kalkes i stærkt solskin, regn eller, når der er udsigt til frost."

munch
munch Trådstarter
9 7752
Ja vi ved det godt, men det er godt nok ikke nemt med det vejr vi har nu.Har kalket mens der var skygge på... Kan jo ikke vente helt til efteråret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Kalkning af hus
    Lav-Hus (1 svar)
  2. Kalkning
    Lav-Hus (2 svar)
  3. Kalkning af hus
    Lav-Hus (3 svar)
  4. hvidtning af hus/længer
    Lav-Hus (6 svar)
  5. Kalkning i rød nuance, eller et alternativ søges!
    Lav-Hus (7 svar)
  6. Hvad er så det? Kalk eller maling.
    Lav-Hus (5 svar)
  7. Forbandt ??
    Lav-Hus (7 svar)
  8. Male knækfliser?
    Belægning, udsmykning og blomster (5 svar)
  9. Finishing af reperaret betontrappe
    Lav-Hus (4 svar)
  10. ALT om mur.
    Links til Hus (1 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her