Aircondition

Jeg skal til at købe en mobil aircondition, er der nogen af Jer der har erfaring med disse? Jeg har fundet flg. på nettet http://multikoeb.dk/klimaanlaeg_varme/klimaanlaeg/einhell_nmk_3500_mobil_aircondition_6078_da.html og har gode erfaringer med Einhells produkter (har en garageportsåbner)! De anførte oplysninger lyder umiddelbart godt nok, men er der noget specielt jeg skal have for øje?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvad formålet med den skal være?. Men personligt synes jeg at det er noget skrammel der larmer, og yder dårligt, uanset mærke. Men hvis den skal kunne transporteres, så ville jeg nok hellere kigge efter split med flex rør. Og skal det være bedre end det, så gå efter et rigtigt klima anlæg.
Tak for svaret! Det der var tanken var jo at den kan flyttes fra rum til rum, alt efter behovet for køling eller tages med i sommerhuset - derfor en mobilaircondition i stedet for "alm." klimaanlæg! Støjen den laver er ikke mere end min opvaskemaskine, op helere lidt "støj" end det er alt for varmt
Men på hvilket grundlag baseres din mening om at alle mobile anlæg er noget skrammel, har du selv haft flere forskellige modeler eller hvad??
Altså først og fremmest, så er "luft vaskere" og ventilatorer fine til lige at tage det værste af den tunge indendørs luft. Men du SKAL altså over i noget varmeflytning hvis du vil have "rigtig" aircondition. Jeg har prøvet lidt forskelligt i min tid, men har aldrig været tilfreds med de små løsninger.

Den du har linket til mener jeg er svær at kalde "mobil". Den har en varmetransportmulighed, men kræver jo tilgengæld at du kan tilslutte en flexslange (ligner en 125mm) tilstrækkeligt tæt til at du ikke bare smider energi ud på ingenting. Og samtidigt, så vejer dyret jo omkring 40 kg. Så "transportabel" er vist så meget sagt igen.
Indrømmet det er billigere end at have et eller flere "rigtige" klimaanlæg stående, men du kommer hurtigt til at forbruge en del mere strøm med sådan en fætter, fordi den ikke er helt tæt, og fordi varmetransporten "kun" kan ske gennem den lille slange. Hvis der er tale om at du vil flytte den fra hus til hus, så vær opmærksom på at DET er den bestemt ikke transportabel nok til. Hvis du vil flytte den fra værelse til værelse, så overvej istedet om ikke du skal ofre måske det dobbelte her og nu, og så få en varmepumpe med eks. 2 eller 3 indedele, som der er mere effektiv, larmer mindre, og er driftsmæssigt billigere, ogdermed have betalt sig hjem igen om nogle år.
Hej...

Jeg har en mobil aircondition, den virker sådan set fin nok bar skal man være opmærksom på størelsen af rummet. Jeg havde det i min gammel lejlighed, der var nok omkring 60m2 i et rum, det havde den lidt svært ved at køle ned, men det gir lidt frisk hed en varm sommerdag.

Men vis du kommer omkring det sønderjyske kan vi lave en jyde handel på den jeg har da jeg ikk skal bruge den mere....:-)

Hilsen Thorben..
Jeg lever af og servicere køleanlæg i alle størrelser. Og har godt nok set mange mobil anlæg deværre
Jeg ville nu også meget stærkt overveje at købe nogle stykker af de billige splitanlæg som f.eks. sælges i Harald Nyborg. Har selv et, som jeg er vældig tilfreds med.
De kan både varme om vinteren og køle dejligt om sommeren.
Du får aldrig slæbt et sådant skrummel med i sommerhuset. Det fylder og vejer en krig.
Sæt en op i dit sommerhus med telefonfjernbetjening. Så er der køligt en sommerdag du arriverer og lunt en vinterdag. Husk at lade dørene stå åbne inde i huset. :-)
Glemte jeg at sige, at jeg er MEGET glad for mit billige apparat.? :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis