hjælp virus angreb

hej
min gamle bærbare som jeg brugt på nettet
har pludseligt fået problemer fejlmeldinger som infected with W32/spybot.BOHW plus en text/botFTP.gen
W32 virut.B og trojan.vundo
mit norton kan ikke fjerne og reparere de skadede filer ialt 56 filer er berørt med alvorlige angreb kan en formatering og ny instalering klare det evt ny hartdisk jeg har et stkke tid kørt uden antivirus programet har været aktiveret computeren er en compaq armada 1750 med 196mb ram 24 gb hartdisk
venligst eksmek
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nåh... Når dit AV program kan SE virus, så er problemet ikke så stort endnu. Find et andet program der virker lidt bedre. Panda antivirus er gratis, og kan ihvertfald fjerne to af dem du har listet. Læg programmet på en CD, og installér det. Efter afvikling vil det lave en selvtest som der måske vil afsløre at en eller flere vira har lagt sig i .exe filen. Det er ikke noget problem hvis den kan renses, og siden rense resten af maskinen, så bare find noget andet software frem. Det betyder normalt ikke noget at maskinen du installerer på er inficeret.
Væk med Norton, det gør maskinen uhyggelig langsom, og det er jo i forvejen en ikke ret hurtig PC, så væk med det, og find så et gratis antivirusprogram på nettet, enten Panda, som nævnt i tidligere indlæg, eller AVG 8.0. Det sidste har jeg bedst erfaring med, og det fylder ikke ret meget i hukommelsen når det er aktivt. Brug en anden computer til at downloade det med, og brænd det ned på en CD, og installer det så på Armadaen. Husk også at du kun må have et antivirusprogram på. To giver ikke dobbelt sikring, men gør også bare maskinen langsom.
Backup alt det du har brug for at gemme og så formater harddisken.

Alle de gange jeg har været angrebet af virus, har jeg scannet med flere virus scannere, og selvom de sagde, de havde fjernet noget, så var der andre, der stadig fandt virus, og maskinen har aldrig endt med at køre ordentlig igen.

Du kan eventuelt overveje at installere Ubuntu Linux på den. Så vil virus aldrig være et problem igen, da alle (eller 99,9%) af alle vira skrives til Windows.

Det er gratis og du kan læse mere om det herinde: http://www.ubuntu.com/

Ubuntu "virker bare". Du skal ikke rode med drivere, og du får fuld Open Office pakke med og alle andre programmer, du vil få brug for.
Gå ind på www.spywarefri.dk og kør den opskrift de giver dig... bl.a. en scanning fra "dos-mode"
Fjerner den ikke alt, så er de parat til at hjælpe, men først efter du har kørt deres hjælpeprogram.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hej
tak for hjælpen jeg vil prøve diverse forslag
men nu er den sat tilside og bliver et prosjekt
der dukkede en trojan. adcliker op den er meget agresiv jeg fandt den i en lille fil der hed svcon.exe på kun 66 k bit og hjer gang jeg fjernede skrive beskyttelsen dukkede den op og lukkede igen
men tak for hjælpen
eksmek
Citat fra eksmek

hej
tak for hjælpen jeg vil prøve diverse forslag
men nu er den sat tilside og bliver et prosjekt
der dukkede en trojan. adcliker op den er meget agresiv jeg fandt den i en lille fil der hed svcon.exe på kun 66 k bit og hjer gang jeg fjernede skrive beskyttelsen dukkede den op og lukkede igen
men tak for hjælpen
eksmek


Søg på google.dk her finder du svarene og løsningerne.
Du spilder din tid på at forsøge at rense den for virus.

Det vil være langt hurtigere og mere effektivt at foretage back-up og så geninstallere styresystemet.
skal man så også lave backup af div vira??
Det tager ca en time at følge den opskrift der er på spywarefri.dk måske lidt mere hvis man ikke er øvet.
geninstall af en pc kan ikke gøres på samme tid..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nu ved jeg ikke, hvordan du plejer at gribe backup an.

Hvis jeg skal tage backup, så vil det være af personlige dokumenter, musik og billeder. Resten bør kunne geninstalleres.

Så længe jeg kun vælger de filer, jeg ønsker at backe up, så ser jeg ingen grund til, at vira skulle blive kopieret med over. Desuden er en virus på en brændt cd/dvd en del nemmere at administrere end virus, der er "sluppet løs" på ens hard disk.

Grunden til, jeg foretrækker en formatering og geninstallation, er, at så ved jeg, at al virus er helt væk. Ren tavle. Ikke så meget fis.

Jeg ville aldrig kunne stole på en computer, der har været helt i knæ pga. virus og efterfølgende er "blevet renset".

Nu afhænger det selvfølgelig af, hvor hurtig computeren er, men man bør kunne installere Windows XP og drivere på under en time.
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis