Instruktionsbog til autopilot (Navico Tillerpilot 1600).

Da jeg købte min båd, fik jeg i tilgift en Navico Tillerpilot 1600. Desværre medfulgte der ingen instruktionsbog, og det er ikke lykkedes mig at få den til at virke. Ligger nogen inde med en instruktionsbog, eller kender et sted hvor en sådan kan downloades?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Du må ikke spørge mig hvorfor jeg gjorde det - men jeg sad et øjeblik og havde ikke andet at lave.

I hvert fald satte jeg mig til at forske lidt, og jeg kom frem til, at du kan købe en manual for ca. 15 $ her:

http://www.marineelectronicshoppe.com/manuals/Simrad/Autopilots.htm

Og ellers er der Simrads site, hvor de har en del downloads for udgåede produkter:

http://www.simrad-yachting.com/en/

hilsen
Dan

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Jeg har haft et par stykker, som er stået af. Men hvis du sætter 12v til og indstiller den begge steder på 2 f.eks, så skal akslen skyde ud eller ind, når du drejer den horisontalt, eller drejer på kompasset. Jeg fandt aldrig nogen, som ville rep. dem, så de er smidt ud. Så vidt jeg husker sidder der en sikring inden i. Den ene knap er til indstilling af rorudslag, og den anden er til at sikre at bølger ikke lige får den til at køre ustandselig. Et problem ved den er at hvis akslen får lov at stå i endeposition og vil længere brænder den gerne af. Den er nemlig ikke forsynet med endestop. Jeg vil tilføje at jeg af og til sejlede ret langt f.eks. fra Ebeltoft til Sønderborg uden selv at styre, men bare korrigerede kursen, fint i øst eller vestlig vind.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Mange tak for hjælpen begge to.

Jeg havde prøvet begge de to ovenstående hjemmesider uden held. Ved Simrad finder jeg intet, og på den anden hjemmeside virkede betalingsfunktionen ikke. Men alligevel - skønt at nogen kan hjælpe. Nu kan jeg jo prøve mig lidt frem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis