Filmredigering uden mac

Jeg sidder og har det store problem, at jeg er ved at lave min eksamensfilm i mediefag, og skal redigere den i denne uge. Filmen skal udelukkende være i farverne sort/hvid/rød - ligesom i Sin City. Er der nogen der kender et redigeringsprogram der kan det, og kan køre på en normal pc? Jeg kender kun det program der hedder Final Cut Pro, og det kan, så vidt jeg har forstået, kun køre på en mac - som jeg ikke har.

På forhånd tak for hjælpen
- Line
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Line

Har googlet lidt for dig og fundet nogle gratis alternativer. De behøver dog slet ikke at være ringere af den grund. Jeg roder dog ikke selv med redigering, så jeg ved ikke, om disse lever op til dine krav eller ej. Lad dig ikke skræmme af, at hjemmesiderne til open source software ofte er lidt kedelige at se på. De fleste har et Screenshots link, hvor du kan se, hvordan programmet ser ud.

http://avidemux.sourceforge.net/
Avidemux offers simple video editing for your PC, but packs many more features than that. This open source project is great for DVD/DivX converting and editing. Avidemux also has scripting support for automation - and even offers DVD authoring (this requires 3rd party, but still open source software e.g. dvdauthor).

http://www.virtualdub.org/
VirtualDub is an open source video processor/editor. Even though it may not be able to do advanced editing like non-linear video editors - it has powerful features for processing your video clips. The features include real-time downsizing, noise reduction, support for AVI2 (OpenDML), de- and re-compression of video and audio and an advanced set of filters. These filters include blurring, rotating, image adjustments and more. VirtualDub is a great video toolbox.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis