Gæt en træsort? men hvordan?

Hej

Hvordan finder man ud af hvilken type træ ens vinduer er lavet af? Jeg ved ikke om de er teak eller mahogni eller ???
Vinduerne er nok 30 år gamle eller mere, men er ok. De trænger bare til en behandling - f.eks. maling smile

//ChristianC
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er et billede af karmen.
vinduer i teak...? det er vist længere tid siden at teak var billigt og hørte det nærmest ikke kun møbelindustrien til?
Tja, det er fordi jeg skal skifte et par bundister inden jeg maler vinduerne. Bør man ikke bruge samme træ? Eller er det ligemeget når de skal males?

Jeg skal male med olie maling, så det kan vel godt ske at man kan se lidt igennem ?

//ChristianC
Nej... Du giver jo alligevel min. to lag så træstrukturen burde ikke kunne ses igennem, med mindre du bruger noget transparent maling.
Annonce
Det ligner syd grønlandsk åndenød :p :p
Citat fra christianc

Tja, det er fordi jeg skal skifte et par bundister inden jeg maler vinduerne. Bør man ikke bruge samme træ? Eller er det ligemeget når de skal males?

Jeg skal male med olie maling, så det kan vel godt ske at man kan se lidt igennem ?

//ChristianC


Hvis det er bundglaslisten synes jeg du skal montere en aluminiums af slagsen.biggrin
mvh.
Erik
www.morsmaling.dk
nej, det er faktisk den den af vinduet som er i bunden. Altså ikke listen, men rammen. Men listerne skal nok også skiftes (dem i bunden).
Kan man "bare" sætte nogle alu på?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også