Kan man "lappe" vandrør?

Jeg har et vandrør i min kælder som drypper - ikke særligt meget, men nok til at der konstant er en lille våd plet på gulvet. Da vi om et halvt år skal have installeret naturgas, og dermed have udskiftet de fleste rør i kælderen, vil jeg helst undgå at skulle betale en VVS'er for noget som bliver revet ned igen om nogle måneder. Mit spørgsmål er derfor om jeg selv kan lave en midlertidig reparation, som kan holde tæt et par måneder, og i givet fald hvordan?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener der findes en dims som man kan spænde på, alternativt kan anvendes en anborigsbøjle som er lukket med en prop.

Men det billigste er vel at forsøge med et stykke cykelslange og et spændbånd

Venlig hilsen

Klaus
Ta´en coladåse og skær enderne af den, så kan den monteres med spændebånd.

Ved ikke om det virker,men det virker på en utæt udstødning:-)
Citat fra marquis

Ta´en coladåse og skær enderne af den, så kan den monteres med spændebånd.

Ved ikke om det virker,men det virker på en utæt udstødning:-)
det virker ikke wink
det er jo klart den bedste mulighed, jeg antog bare at der var et hul i selve røret smile
Hvis det er et hul, så lav en dunlop svejsning. Det er spændebånd og gummipakning (cykelslange mm), er den lang så forstærk med lidt tynd plade, og flere spændebånd.
Jeg har tætnet flere rør på den måde, til de kunne blive skiftet.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg ved, at jeg i Gør Det Selv for noget tid siden, læste om noget specielt tape, der kan vikles om et utæt rør. Når det er viklet om røret, hærder tapen op og bliver helt hård - og så skulle det gerne være tæt. En søgning på GDS' hjemmeside gav ikke noget resultat, så jeg kan hverken give dig navn eller pris, men det er da et forsøg værd at spørge i byggemarkedet.

zeabee jeg går ud fra at du har fået skiftet vandrøret, men til andre der star og mangler en løsning.

AB Python Weap II
Reparation af lækager gøres lettere ved brug af selv-vulkaniserende silikonetape.

Egenskaber & Fordele
Systemet behøver ikke lukkes ned før reparation. Afrensning og slibning er ikke nødvendigt før reparation
Ekstrem trykresistent op til 23 bar
Ekstrem kemikalieresistent (f.eks. MEC / toluen)
Ekstrem temperaturresistent fra -55oC til +260oC periodisk
Ikke sundhedsskadelig: Ikke klassificeret som kræftfremkaldende, forsterbeskadigende og
reproduktionsskadelig
Let at anvende
Fås i 150 cm x 2,5 cm rulle

Belzona.
Skal reparationen holde flere år, eller til røret tæres op ved siden af. Kan også tætne på systemer med tryk på.
Så har jeg et reparations sæt der består af.
2 komponent stålmasse som har konsistens som modeller voks. Den bruges til at lukke hullet så der ikke kommer vand ud.
Der efter kommer man glasfiber tape hvor der er en tokomponent stålmasse som man trækker omkring røret, det holder til røret tæres væk et andet sted.

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS Tlf 22 46 31 31


 


Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis